RECOMANDARE: Academia Gratuită de Inbound Marketing

Cei care mă urmăresc pe Social Media au putut vedea, acum câteva zile, în feed, bucuria mea că am reuşit să mă certific ca profesionist în Inbound Marketing:

 

Săptămâna trecută, cei de la Hubspot m-au anunţat că vechiul lor program: Inbound Marketing University se închide. Pentru o secundă, am fost dezamăgit, având în vedere că aceste cursuri online au avut un rol crucial în dezvoltarea pasiunii mele pentru Inbound Marketing. Practic, această resursă au fost unul din motivele pentru care am început acest blog, fiind impresionat de coerența, simplitatea şi pragmatismul acestui model de marketing.

Din fericire, au anunţat lansarea unui nou program de educare, numit: Inbound Marketing Academy. Am urmat şi eu cele 9 cursuri ale noii academii şi am fost impresionat. Diferenţele faţă de vechiul format sunt uriaşe. S-a trecut de la un program cu informaţii disparate, dar utile, la unul mult mai coerent şi mai bine închegat. Nouă academie urmează pas cu pas principiile Inbound Marketing-ului: atragere, conversie, convingere şi încântare.

Metodologie Inbound Marketing

Având în vedere modificările majore, vechea certificare nu mai este valabilă, fiind nevoit să dai noul test pentru a fi certificat din nou.

Însă merită. Informaţiile oferite în noua academie sunt de nivel mediu, chiar avansat, în anumite locuri. Bineînţeles, totul ţine de perspectivă. De exemplu, pentru mine, SMarketing-ul e o noţiune nouă, fiind nevoit să citesc mai mult pentru a ajunge la un nivel ok de cunoştinţe. Dar, am obținut certificarea din prima încercare, cu 88 de puncte din maximul de 100.

Academia de Inbound Marketing de la Hubspot e împărţită în nouă module:

 

ATTRACT

1. Optimizarea unui website

  • Identificarea profilului ideal de client este primul pas în optimizarea unui website.
  • Investeşte în construirea unei experienţe user-friendly pentru vizitator.
  • Foloseşte cuvinte cheie pentru a atrage trafic de pe motoarele de căutare. Menţine vizitatorii pe website, o dată ce ajung acolo.

 

2. Bazele blogului de companie

  • Foloseşte blogul pentru a distribui conţinut remarcabil, educaţional, folositor, relevant pentru publicul ţintă.
  • Scrie constant şi frecvent.
  • Optimizează conţinutul, folosind cuvinte cheie, pentru a fi găsit în motoarele de căutare.
  • Optimizează conţinutul pentru generarea de lead-uri, prin adăugarea unui Call-to-Action în fiecare articol.
  • Promovează conţinutul de pe blog pe diferite canale: website, Social Media, Email.
  • Măsoară şi analizează performanta blogului pentru a şti pe ce să te concentrezi şi la ce să renunţi.

 

3. Amplificarea conţinutului prin Social Media

  • Valoarea Social Media este direct proporţională cu cea a conţinutului şi cu engagement-ul.
  • Alege corect reţelele sociale pentru a folosi conţinut relevant pentru publicul ţintă.
  • Foloseşte o varietate mare de tipuri de conţinut.
  • Foloseşte întotdeauna link-uri în posturi şi, ţine minte, nu promova doar conţinut propriu.

 

 

CONVERT

4. Crearea de conţinut cu scop

  • Identificarea profilului ideal de consumator pentru a crea conţinut dedicat pentru aceştia.
  • Introdu conţinutul în funnel-ul de conversie.
  • Conţinutul înseamnă mult mai mult decât un text simplu.
  • Creează funnel-uri de conversii, având conţinutul drept catalizator.

 

5. Anatomia unui Landing Page

  • 98% din vizitatorii unui website nu se mai întorc după prima vizită.
  • Landing Page-urile sunt nişte maşini care adună informaţii despre vizitatori, astfel încât activităţile de marketing să-i aducă înapoi pe website.
  • Lead-urile nu sunt identice
  • Crearea unui Landing Page de succes începe cu înţelegerea procesului de cumpărare şi cu identificarea profilului ideal de cumpărător.
  • Succesul unui Landing Page este direct proporţional cu oferta prezentată şi infrastructura din spate.
  • Ratele de conversie sunt cel mai bun indicator de performanţă al unui Landing Page.

 

6. Perfecţionarea procesului de conversie

  • Folosirea de Call-To-Action-uri înlesneşte oferirea de oferte targetate şi ajuta la generarea de lead-uri.
  • O pagină de mulţumire după ce vizitatorul a downloadat o resurse trebuie să contribuie la menţinerea relaţiei brand – lead.
  • Testează şi optimizează pentru a îmbunătăţi CTR-ul, Share-urile, numărul şi calitatea lead-urilor.

 

CLOSE

7. Trimiterea de email-uri targetate

  • Marketingul pe Email nu e pe moarte.
  • Segmentează lista de email-uri.
  • Scrie emailuri care aduc valoare, care construiesc şi îmbunătăţesc relaţia cu lead-ul.
  • Analizează email-urile. Fii bine chibzuit.

 

8. Puterea SMarketing-ului

  • Departamentele de Marketing şi cele de Vânzări trebuie să vorbească aceeaşi limbă.
  • Crearea unui sistem de raportare în cerc închis.
  • Implementează un SLA (Service Level Agreement) prin care cele două departamente sunt obligate să se ajute.
  • Menţine comunicarea directă şi deschisă între departamente.
  • Bazează-te pe date.

 

DELIGHT

9. Generarea de clienţi fericiţi

  • Clienţii sunt cele mai bune active ale unei companii.
  • Încântă-ţi angajaţii şi ei îţi vor încânta clienţii.
  • Nu poţi promite super servicii, dacă nu îţi cunoşti clienţii.
  • Pune nevoile clienţilor pe primul plan.
  • Promite puţin, livrează peste aşteptări.
  • Construieşte produse, creează servicii pe care clienţii le doresc sau de care au nevoie.

 

Cam astea ar fi concluziile de bază cu care am rămas în urma cursului. Este posibil ca unele să vi se pare puerile, altele revelatoare. Însă, impresia mea (subiectivă, bineînţeles) e că, dacă piaţa de online ar cunoaşte măcar aceste principii de bază ale Inbound Marketing-ului, ne-ar fi tuturor mai bine. Din păcate, realitatea e alta. Artificiile sunt cele care contează, iar programe pragmatice, coerente şi stabile precum metodologia Inbound Marketing-ului sunt prea puţin folosite. Hai să schimbăm această realitate!

Un prim pas ar fi vizionarea celor 9 prezentări (video + slide-uri) şi obţinerea certificatului de profesionist în Inbound Marketing.

 

Pregătesc un interviu cu Alan Perlman, profesor de Inbound Marketing la Hubspot. Dacă doriţi o informaţie anume sau aveţi întrebări pentru el, secţiunea de comentarii de mai jos e deschisă.