Alin Vlad

Numele meu este Alin Vlad, un tip oarecare născut în Broşteni, Suceava, crescut în Roman, Neamţ şi însurat în Bucureşti. Cea mai mare realizare a copilăriei a fost un 10 la matematică din cadrul examenului de capacitate. Paradoxal, ulterior, am urmat cursurile CNRV, secţia de filologie. Cea mai mare realizare personală este:

lorena

Random Stuff

În Bucureşti, am fost student la Facultatea de Istorie din Universitate şi la Relaţii Economice Internaţionale la ASE. Un background educaţional destul de variat şi contradictoriu, nu?

Primul job a fost în anul I de facultate: ajutor de bucătar la restaurantul “La Mama” unde am lucrat aproximativ 2 luni :). Având cunoştinţe bune de franceză, am reuşit să obţin un job la Softwin, divizia Paxato, unde făceam asistență clienţi pentru clienţii unor ISP-uri (Noos şi France Telecom) din Franţa.

 

BullGuard

După 7 luni, am acceptat o nouă provocare: o poziţie similară la BullGuard, un producător danez de produse de securitate. După o perioadă de aproximativ 3 ani petrecuţi la Support, am descoperit puterea Social Media şi a comunităţilor externe (rezolvând cu succes o situaţie de criză majoră) şi am început să intervin proactiv (cu acordul managementului). Aceste iniţiative mi-au adus o nouă oportunitate: o poziţie de Web Content Specialist în departamentul de Marketing, un job destul de “generos” în care acopeream destul de multe roluri: optimizare landing page-uri, html&css, optimizare a ratelor de conversii, creare şi implementare de conţinut şi, bineînţeles, marketing pe Social Media. În această perioadă, am avut şansa să învăţ marketing de la persoana cu cel mai mare impact profesional asupra mea: Morten Kjærsgaard. Dacă aveţi vreodată şansa să lucraţi sub management danez, do it.

Pasiunea pentru Social Media a cunoscut un nou apogeu în Septembrie 2011 când am fost numit Community Manager. În această poziţie, am descoperit Inbound Marketing-ul şi am reuşit să implementez câteva tactici ce ţin de această zonă: lansarea blogului companiei, creşterea comunităţii (trafic pe forum şi engagementul pe reţele sociale) s.a.

 

Bitdefender

În 2012, din cauza schimbării managementului companiei, am hotărât să plec şi aşa am ajuns la Bitdefender unde mă ocup de prezenţa globală a brand-ului pe Social Media şi în alte comunităţi. Scopul meu e să ajut Bitdefender să devină un Social Business prin integrarea Social Media în diferite funcţii principale ale business-ului: comunicare & pr, asistenta clienţi, marketing, vânzări, q & a etc.

bitdefender

În noiembrie 2013, după ce-mi “stresasem” de de un an şi ceva de zile colegii despre avantajele Inbound Marketing-ului, mi s-a îndeplinit un vis. Am fost mutat din echipa B2C în echipa B2B unde am conceput şi implementat o strategie de Inbound Marketing pentru Bitdefender Enterprise, ca B2B Inbound Marketing Manager. Acolo, am avut oportunitatea să lucrez cu platforma celor de la Hubspot. Pot să vă mărturisesc că e “za shit”.

 

Heimdal Security

În aprilie 2014, a trebuit să iau cea mai grea decizie din cariera mea. Fostul meu şef de la BullGuard, Morten (de care v-am pomenit mai sus și care, între timp, devenise CEO-ul unui spin-off/startup danez numit Heimdal Security), a insistat timp de mai mult de o lună să mă alătur echipei lui ca Director of Online Marketing & Sales. După discuţii elaborate, am acceptat. Acum (noiembrie 2014), pot să spun că nu îmi pare rău absolut deloc pentru această decizie. Nimic nu te căleşte şi te dezvoltă pe plan profesional mai mult decât munca într-un startup.

 

Event Speaker

Pasiunea mea pentru Inbound Marketing m-a dus şi pe un alt făgaş, unul pe care nu mă aşteptam să calc vreodată. Am început să promovez acest mod de a face marketing la diferite evenimente. Un mare aport în evoluţia mea că speaker l-a avut Cristi Manafu. (Mulţumesc, Cristi!)

Alin Vlad Speaker

Iată o parte din evenimentele la care am vorbit: Marketing B2B, Webstock, Onlined, PR Academy, Marketing Essentials. The Inbound Way., Internet & Mobile World.

 

Totuşi, de ce am lansat acest blog?

  • Datorită unor frustrări. Da, recunosc că unul dintre motivele principale a fost bula creată în jurul Social Media şi a unor “specialişti” din această industrie, care, în lupta lor pentru personal branding, au uitat să mai practice ceea ce evanghelizează.
  • Datorită lipsei de resurse. Fiind pasionat de Inbound Marketing, fac content curation zilnic şi am observat lipsa de resurse româneşti de calitate. Astfel, am hotărât să acopăr o parte din acest gol.
  • Datorită pasiunii pentru Inbound Marketing (şi în mod special, pentru Social Media Marketing).

Şi a fost una dintre cele mai bune decizii pe care am făcut-o vreodată, cu impact direct asupra dezvoltării profesionale.

Dacă aveţi întrebări folosiţi cu încredere pagina de Contact!

Dacă vreţi să mă urmăriţi, mă puteţi găsi pe următoarele reţele sociale: Facebook, Twitter, Google Plus și Linkedin.