O Listă de Cărți Esențiale pentru un Specialist în Social Media Marketing

86 Flares 86 Flares ×

Una din marile probleme al unui Social Media Manager la început de drum este haosul online ale resurselor educaţionale. De unde încep? Ce să citesc prima dată? Pentru mine, cărţile s-au dovedit unul din motoarele de bază ale dezvoltării mele profesionale. Dar şi în lumea cărţilor, există mult “zgomot”, conţinut de calitate îndoielnică. Astfel, o să “dau din casă”, făcându-vă o listă cu 7 cărţi pe care orice specialist în Social Media Martketing ar trebui să le citească:

 

Social Media ROI - Olivier Blanchard Social Media ROI: Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organization – Olivier Blanchard

Nu e un secret că sunt fan Olivier Blanchard. Motivul? În această carte, autorul încearcă să demistifice una din cel mai des întâlnite întrebări la managerii departamentelor de marketing: Care e randamentul investiţiei în Social Media Marketing? O lectură esenţială pentru toţi specialiştii în Social Media care au probleme cu monetizarea acestei nişe, cu identificarea indicatorilor relevanţi pentru business, cu implementarea unei strategii de Social Media într-o companie.

The next step in the process is to measure the impact that these increases in reach have on your number of new transacting customers. The secret to a company’s reach strategy lies in the program’s ability not only to acquire fans, followers, subscribers and connections, but to convert them through its use of social media into transacting customers.

No Bullshit Social Media No Bullshit Social Media: The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing – Jason Falls & Erik Deckers

Această carte încearcă să livreze ceea ce promite în titlu. Şi reuşeşte. Trece dincolo de mirajul engagement-ului pe care vi-l aruncă în față atâţi de mulţi specialişti. Similară cărţii menţionate anterios, şi aceasta încearcă să demonstreze că marketingul pe Social Media “vinde” printr-o abordare strategică a integrării ei în departamentele esenţiale ale unei companii.

Social Media is no longer about chatting with your friends. It’s about driving business.

Likeable Social Media Likeable Social Media: How to Delight Your Customers, Create an Irresistible Brand, and Be Generally Amazing on Facebook (& Other Social Networks) – Dave Kerpen

Una din cărţile citite la început de drum. O carte uşor de digerat, cu o multitudine de studii de caz şi exemple. Cel mai mult m-au încântat exerciţiile de la fiecare sfârşit de capitol. Autorul încearcă să reliefeze paşii pe care un brand trebuie să-i urmeze pentru a deveni “likeable”.

If you can figure out ways to do little things for your customers and your online communities, to surprise and delight them, to provide unexpected value, or to add a smile to an individual consumer’s face, you will always stand out, be remembered, and win the community’s business.

Social Media 101 Social Media 101: Tactics and Tips to Develop Your Business Online – Chris Brogan

Chris Brogan reuşeşte să aibă o abordare diferită în această carte, trecând peste partea teoretică şi oferind sfaturi practice. Fac o promisiune: după ce o citiţi, cu siguranţă veţi găsi cel puţin 2-3 tactici de implementat în strategia voastră de marketing pe Social Media. Din păcate, multe dintre aceste sfaturi/tactici sunt prezentate schematic, neintrând în detalii.

The old way of marketing was to put up a free white paper and hope that people would give you their email address so that you could market them into submission. The new way is to create useful information or tools and share them for free with your community, without attempting lead capture, then hope that this goodwill translates into links (which help you with search) and also potential prospects.

The New Rules of Marketing & PR The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly – David Meerman Scott

O carte de succes, disponibilă și în limba română la Emag, care încearcă să ne înveţe să ne adaptăm la noul web 2.0 în care comunici direct cu clientul. Un manual folositor pentru orice business la început de drum în online, dovedindu-se o resursă foarte utilă. Mi-a plăcut, în mod special, capitolul dedicat blogging-ului.

For an example of site with very distinct personality that appeals to buyer personas, check out Malware City from Bitdefender...They clearly understood that the best online initiatives are those that deliver specific information tailored to a particular buyer persona.

Engage Engage: The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate, and Measure Success in the New Web – Brian Solis

Cu o prefaţă scrisă de Ashton Kutcher (da, actorul), cartea lui Brian Solis promite şi livrează un ghid util pentru cei interesaţi de Social Media, managementul reputaţiei online şi community management. Nu e o lectură uşoară, având multe analize elaborioase şi un limbaj destul de greoi. Dar rămâne un must read.

Perhaps the biggest mistakes committed by businesses, personalities, and brands în social media occur when people jump into social networks blindly without establishing guidelines, a plan of action, a sense of what people are seeking and how and why they communicated, an understanding of where people are congregating, a definition of what they represent and how they will personify the brand online, and the goals, objectives, and metrics associated with participation.

Optimize Optimize: How to Attract and Engage More Customers by Integrating SEO, Social Media, and Content Marketing – Lee Odden

Scrisă de fondatorul blogului TopRankBlog, această carte ne arată că un business de succes trebuie să integreze aceste 3 elemente esenţiale ale marketing-ului digital: SEO, Social Media şi marketingul de conţinut. Opinia mea? E o versiune mai avansată a cărţii similare scrisă de fondatorii Hubspot despre Inbound Marketing.

A blog is only as interesting as the interest shown în others.

Alte cărţi interesante pe care nu le-am citit încă, dar pe care o să le cumpăr cu prima ocazie:

 

Voi ce alte cărți recomandați?

Alin Vlad, Director de Online Marketing & Vanzari la Heimdal Security, pasionat de Content Marketing, Marketing Automation și Social Media, încerc să fiu la zi cu toate trendurile din industrie și să le impărtășesc celor din jur prin conturile sociale și pe acest blog.

  • Pingback: Linkuri de weekend: - Marius Sescu

  • http://www.facebook.com/andra.stegaru Andra Stegaru

    The new rules of Marketing & Pr – my initiation in online :) Ma bucur sa o vad pe lista!

    • http://www.allinbound.ro/ Alin Vlad

      O alegere bună, Andra. Alte recomandări de cărți care nu sunt pe listă ai? :)

  • http://www.facebook.com/roxanacioban14 Roxana Cioban

    Mă bucur mult de lista asta, voi începe să le caut. Preferata mea e cea a lui D. Meerman Scott dar restul cărţilor pe care le am eu cam tot zic acelaşi lucru şi deci prefer să citesc blogurile de specialitate.

    • http://www.allinbound.ro/ Alin Vlad

      Aceeași problemă am avut-o și eu. Am citit multe cărți care nu-ți aduc nici o valoare, prea puține informații utile (cum ar fi Socialnomics) sau, pur și simplu, te duc pe un drum greșit (Tehnici de Comunicare in Social Media – Horea Badau). Problema filtrării conținutul de calitate apare și in cazul cărților. Dar, sincer, există si mai mult conținut prost când vorbim de blogurile de specialitate. :)

      • Bogdan Mirea

        Salut, citesc in acest moment Tehnici de Comunicare in Social Media – Horea Badau. Nu imi dau seama care este drumul gresit. Ma poti ajuta, te rog ?!. Multumesc

  • Pingback: Evenimente Dedicate Online-ului: O Părere, un Angajament şi 3 Recomandări - Inbound Marketing Blog

  • eli preda

    Buna, din cartile recomandate de tine, imi poti spune care se gasesc traduse in limba romana? Ma intereseaza destul de mult. Multumesc!