Ce este Inbound Marketing-ul? (video + infografic)

Inbound Marketing

De ce să cauți clienți noi, când te pot gasi ei pe tine? Cred că începutul sfârșitului pentru marketingul tradițional a inceput. In locul publicității offline (ziare, televiziune) care are rolul de a “agasa” consumatorul, inbound marketing-ul are rolul de a aduce in mod “organic” posibili clienți către brand.

 

Știați că: Inbound Marketing este un termen inventat de Hubspot, o companie de internet marketing.

 

Inbound marketing-ul se vrea o integrare a mai multor canale sau metode de marketing (content marketing, seo, email marketing, social media marketing) care are ca scop de a crea un brand mai puternic online.

Desigur, acest concept nu a apărut in mod forțat, ci a fost rezultatul unei nevoi. Lumea a început să se mute de pe canalele tradiționale pe internet. Deasemenea, consumatorii au inceput să fie proactivi, nedorind să mai fie intrerupți atunci când se uită la TV, când citesc un articol in presă etc. Inbound Marketing-ul  integrează brand-ul in viata consumatorului, nu o intrerupe.

Care este secretul inbound marketing-ului? CONȚINUTUL. Fără un conținut de calitate, celelalte canale de amplificare (social media, SEO) nu-și au rostul si sunt o pierdere de timp, iar ROI-ul nu va exista.

Inbound Marketing-ul reuşeşte să câştige încrederea potenţialilor clienţi, nu să o cumpere. Spre deosebire de publicitatea plătită, costurile de distribuţie ale Inbound Marketing-ului tind spre zero. De ce? Pentru că vizitatorii şi clienţii sunt cei care împărtăşesc conţinutul (dacă este de valoare, bineînţeles). Câştigi atenţia!

Este gratis Inbound Marketing-ul?

Sincer, NU. Ai nevoie de timp şi bani pentru creare de conţinut online de calitate. Dar, fiind o tactică cu rezultate pe termen lung, rezultatele pot fi semnificative. Frumuseţea inbound marketing-ului este că, în timp, devine foarte eficient din punct de vedere al costurilor, doarece conţinutul poate fi viralizat de către consumatori, fără nici un efort financiar din partea creatorului.

Dar mai bine vă las aceste resurse să vă explice: un video cu Brian Halligan, unul dintre cofondatorii Hubspot, care ne spune cum a avut loc schimbarea de mentalitate în ceea ce privește marketingul online.

 

Și un infografic de la SmartInsights care vă explică cum funcționează, de fapt, inbound marketing-ul: