De ce creăm conţinut slab și prost?

Ieri, răsfoind Slideshare, am descoperit o super prezentare al lui Jonathon Colman în care mesajul de bază e că majoritatea conţinutului creat de companii pe Internet este slab şi inutil. Toată lumea investeşte în Content Marketing, toată lumea vorbeşte de asta. Dar, dacă analizezi conţinutul publicat online, vei observa că majoritatea lui e prost. Un paradox, nu? Marketingul de conţinut a devenit o zonă de focus pentru majoritatea companiilor, dar ceea ce se produce e mediocru, în majoritatea cazurilor.

De fapt, problema e chiar aici. Ne concentrăm prea mult pe crearea de conţinut; pe cantitate în mod special şi uităm să analizăm. Uitam să ne concentrăm pe obiective de genul: scopul final, nevoile audienţei. Şi eu am căzut în capcana în care eram obsedat de Analytics şi încercam să optimizez articole pe diferite long tail keywords pentru a obţine mai multe vizite. Ne concentrăm atât de mult pe pe livrarea continuă de conţinut, încât uităm de calitatea şi valoarea lui. Acest fenomen se reproduce peste tot, inclusiv în marketingul pe Social Media. Înţeleg din ce în ce mai mult sintagma Mai puţin, dar mai valoros.

Nu zic că creşterea volumului de conţinut nu e ok pentru un brand, dar în 99% din cazuri se pierde focusul. Conţinutul devine contaminat, creat doar pentru a atinge nişte indicatori superficiali.

Jonathon Colman merge mai departe, făcând o listă a celor mai frecvente greşeli făcute în strategiile de content marketing:

  1. Conţinutul e văzut ca o comoditate, că e ceva ce trebuie făcut, nu ca o componentă esenţială pentru un business online.
  2. Nu creăm planuri editoriale, nepregătindu-ne astfel pentru o eventuală criză sau oportunitate.
  3. Generarea de conţinut inutil şi inconsistent.
  4. Nu optimizăm conţinutul pentru Social Media și pentru publicul țintă.
  5. Conţinut nestructurat.
  6. Ne gândim la conţinut abia la sfârşit, după ce am creat design-ul.

Lista poate continua. Pentru a vă face o imagine mai completă, merită să treceți prin cele 110 slide-uri de mai jos. Merită!

 

Soluţia

Strategia de Conţinut. Având o strategie coerentă şi completă a marketingului de conţinut, ai o şansă să ieşi în faţă. Puteţi găsi aici o listă interesantă şi foarte utilă de resurse pentru crearea unei strategii de conţinut  şi structura completă a unei astfel de strategii în imaginea de mai jos (click pe imagine pentru a o mări):

Content Strategy

Concluzie

Inclusiv în România, o să găseşti specialişti care îţi zic să postezi tot timpul pe Facebook, pe Twitter, pe blog, pe Slideshare diferite tipuri de conţinut: ebook-uri, blog post-uri, poze, infografice, video-uri etc. Ne pierdem în această goană după conţinut. Trebuie să reprioritizăm livrarea de calitate.

Vreau să văd mai mult conţinut documentat, cu impact real asupra consumatorului. Vreau să vă văd mai mult conţinut din categoria Slow Media

 

Ați observat această tendință a creării de conținut fără substanță si scris cu superficialitate? Ce e de făcut?