Este Conţinutul Viral o Strategie Bună de Content Marketing?

În ultimii ani, marketingul de conţinut a devenit o prioritate pentru orice companie cu prezenţă online. Având în vedere hype-ul creat în jurul acestui buzzword (Content Marketing), te-ai aştepta să ştim cu toţii ce merge şi ce nu. Din păcate, majoritatea strategiilor de content marketing sunt greşite. Da, îmi asum această afirmaţie. Conţinutul prost prevalează, având în vedere că este creat doar pentru SEO sau cât mai mult afişări. Ca şi în Social Media, se folosesc indicatori intermediari şi vanitoşi drept obiective. Lumea uită de obiectivul final: VÂNZĂRILE.

 

Problema marketingului de conţinut

Să dezvoltăm puţin. Avem hype, confirmat de diferite statistici şi studii.

Conținutul de Marketing, o prioritate

Deasemenea, avem declaraţii de la companii cu renume care se laudă cu poveştile de succes ce au rezultat din strategiile lor de content marketing. Dar, dacă citeşti printre rânduri, vei observa o cantitate mare de buzzword-uri: engagement, awareness, likes, traffic, views, impressions.

Din păcate, lipsesc indicatorii financiari: lead-uri, conversii, vânzări. Nu apar nicăieri. Ştiţi de ce? Pentru că aceşti marketeri nu fac legătura între indicatorii non-financiari şi cei financiari. Există site-uri care generează milioane de vizitatori şi vânzări infime. E un fapt real. Sau video-uri Harlem Shake cu sute de mii de vizualizări, create de brand-uri, care au impact zero asupra vânzărilor.

Remember?

E uşor să creezi reach. Creează conţinut superficial şi la scară mare. E de ajuns. Dar conversia acestui reach în vânzări va fi aproape imposibilă. Trebuie să realizaţi şi să acceptaţi acest fapt.

 

Care e abordarea corectă?

După ce ai realizat că o expunere mai mare nu înseamnă neapărat vânzări mai multe, e timpul pentru coerență, pentru crearea unui funnel. Trebuie să identifici de ce un consumator ţi-ar cumpăra produsul. Îţi cumpără cineva produsul dacă le oferi conţinut şocant sau distractiv? De ce ar face asta?

Conţinutul trebuie să-i influenţeze, să-i inspire, să le creeze un viitor mai bun, să-i educe. Deasemenea, trebuie să fiţi capabili să răspundeţi la următoarele două întrebări: De ce ar consuma cineva conţinutul creat de mine? Cum integrez acest conţinut în funnel-ul de conversie? Până la urmă, e vorba de marketing de conţinut, nu doar o banală creare de conţinut.

De exemplu, scopul nostru la Bitdefender e să educăm. Oferim resurse gratuite, avertismente de securitate, sfaturi care au rolul de a adăuga încă un strat de protecţie clienţilor existenţi sau de a-i educa pe posibilii clienţi. De aici, mai e doar un mic pas până la generarea de lead-uri. Ulterior, acelaşi conţinut face lead nurturing şi fidelizează. Conţinutul trebuie să influenţeze.
 
 
Voi pe ce obiective vă concentraţi în strategia voastră de content marketing?