Două Controverse legate de Publicitatea pe Facebook

Facebook Ads Meme Lucrând în Social Media și Facebook fiind unul dintre principalele unelte de muncă, nu pot să observ o tendință a echipei lui Mark de a încerca să maximizeze profitabilitatea companiei, încât încep să depășească anumite limite. Dacă vor continua pe acest drum, riscă reversul al medaliei: companii renunțând la prezența pe Facebook. Iată 2 semne că Facebook e pe un drum greșit:

 

Limita vizibilității unui post

Așa cum demonstra și Alex Negrea, maxim 20% din fani văd postul unui brand pe Facebook. Indiferent cât ai exploata Edgerank-ul (postare de imagini, nefolosirea de tool-uri 3rd party), Facebook a pus o limită fixă vizibilității unui status update. Neinvestind în publicitate, nu ai cum să obții un efect viral. Datorită acestei limite, unii bloggeri sau companii mici (cu un buget restrâns pentru Facebook) au preferat să-și transforme pagina de brand a blogului în pagină personală, găsind astfel un workaround.

Bineînțeles, de când această limită a fost observată (dată care coincide cu ieșirea la bursă a Facebook-ului), a fost introdusă acel mic link “Promote” sub fiecare status update.

Facebook Promoted Posts

 

Îți oferă o soluție la îndemână, nu?

 

Boții

Din ce în ce mai multe companii mari sau mici, jurnaliști etc. au observat tendințe anormale în ceea ce privește publicitatea pe Facebook. Acum vreo 3 săptămâni, BBC a publicat o investigație interesantă în care sunt menționați pentru prima dată boții (conturi false care click-uiesc automat pe ad-uri). Bineînțeles, Facebook au declarat că nu consideră asta o problemă majoră. Normal că nu, având în vedere că ei sunt singurii care ies în câștig în situația asta.

Totul a culminat cu un blog post publicat ieri de o companie mică numită Limited Run care au făcut niște teste și au ajuns la concluzia că 80% din click-urile făcute pe ad-urile lor erau generate de boți. Se pare că au folosit mai multe sisteme de analytics (în house sau externe) ajungând de fiecare dată la aceeași concluzie. Bineînțeles, unii ar putea spune că cei de la Limited Run au fost sabotați de competitori sau ca e un PR stunt, dar asta nu îi scuză pe cei de la Facebook.

Contrar declarațiilor celor de la Facebook, cum că lucrează la sisteme și metodologii noi pentru a detecta conturile false, am impresia că se merge în direcția opusă. Eu, însumi, am observat o creștere considerabilă a acestor conturi.

 

Voi cum vedeți situația asta? Considerați că este normal ca Facebook să încaseze bani generați din click-uri false?

  • Bineinteles ca nu mi se pare normal, insa vezi tu, nu prea ai cum sa demonstrezi acest lucru. In orice caz, eu nu consider atat de eficient anunturile publicitare pe Facebook deoarece oamenii intra acolo cu un cu totul alt scop, nu de a cumpara ceva.

    De aceea prefer in orice moment PPC-ul de la Google, Adwords. Este eficient, pot targeta anunturile pe locatii, pe ore si mult mai mult de atat, pe cuvinte cheie importante astfel, cand un individ este interesat si cauta spre exemplu: “Rezervare hotel Slobozia”, el stie ce vrea, astfel, anuntul meu este bine venit. Pe Facebook nu se aplica acelasi lucru.

  • Facebook Advertising-ul are un avantaj urias peste Google: targetarea. Dar atat timp cat exista practici nesanatoase precum cele descrise mai sus, este normal ca reticenta sa creasca.

    Intr-adevar, nu prea poti vinde pe FB. Dar e o platforma foarte buna pentru generare de awareness si, eventual, lead-uri.

    • Dar, dar vezi tu, conversiile rezultate sunt in continuare slabe, indiferent de obiectivele stabilite, chiar si detalii de contact, abonari la newsletter, solicitare oferte etc. La capitolul asta Facebook pierde teren.

      Pe de alta parte, trebuie sa fiu de acord cu tine: Facebook-ul te ajuta enorm in procesul de branding si castigare de expunere (Asta daca te si implici, ca pentru multi acest aspect se rezuma doar la “prezenta”).

      Acum, nicio platforma nu va avea numai avantaje. Trebuie sa profiti de toate, de plus-urile pe care le ofera fiecare in parte.

  • Radu Chirvase

    Statistic, daca folosesc butonul Like pentru 20 de pagini, sa zicem, as risca sa vad fiecare mesaj de la toate cele 20 de pagini, ca utilizator Facebook – ar fi cam deranjant. Prin urmare, accept limita maxima de 20% pentru expunere, iar daca este cu adevarat un mesaj interesant, poate deveni viral prin redistribuire masiva de la toti cei 20% care vad mesajul, plus prietenii si prietenii prietenilor lor. Referitor la Boti, cred ca este simplu sa urmaresti CTR pentru campanii si numarul de Like, Comment si Share in paralel. Adica, daca am CTR bun (apropo, cat inseamna ”bun”?) si nu am like-uri, as fi suspicios…

    • Eu spun ca ar trebui urmarit CTR-ul si Engagementul. Like-uri poti primi cu nemiluita, mai ales atunci cand IMPUI sa iti dea like pentru a participa la nu stiu discutie sau nu stiu ce concurs.