Două Controverse legate de Publicitatea pe Facebook

Facebook Ads Meme Lucrând în Social Media și Facebook fiind unul dintre principalele unelte de muncă, nu pot să observ o tendință a echipei lui Mark de a încerca să maximizeze profitabilitatea companiei, încât încep să depășească anumite limite. Dacă vor continua pe acest drum, riscă reversul al medaliei: companii renunțând la prezența pe Facebook. Iată 2 semne că Facebook e pe un drum greșit:

 

Limita vizibilității unui post

Așa cum demonstra și Alex Negrea, maxim 20% din fani văd postul unui brand pe Facebook. Indiferent cât ai exploata Edgerank-ul (postare de imagini, nefolosirea de tool-uri 3rd party), Facebook a pus o limită fixă vizibilității unui status update. Neinvestind în publicitate, nu ai cum să obții un efect viral. Datorită acestei limite, unii bloggeri sau companii mici (cu un buget restrâns pentru Facebook) au preferat să-și transforme pagina de brand a blogului în pagină personală, găsind astfel un workaround.

Bineînțeles, de când această limită a fost observată (dată care coincide cu ieșirea la bursă a Facebook-ului), a fost introdusă acel mic link “Promote” sub fiecare status update.

Facebook Promoted Posts

 

Îți oferă o soluție la îndemână, nu?

 

Boții

Din ce în ce mai multe companii mari sau mici, jurnaliști etc. au observat tendințe anormale în ceea ce privește publicitatea pe Facebook. Acum vreo 3 săptămâni, BBC a publicat o investigație interesantă în care sunt menționați pentru prima dată boții (conturi false care click-uiesc automat pe ad-uri). Bineînțeles, Facebook au declarat că nu consideră asta o problemă majoră. Normal că nu, având în vedere că ei sunt singurii care ies în câștig în situația asta.

Totul a culminat cu un blog post publicat ieri de o companie mică numită Limited Run care au făcut niște teste și au ajuns la concluzia că 80% din click-urile făcute pe ad-urile lor erau generate de boți. Se pare că au folosit mai multe sisteme de analytics (în house sau externe) ajungând de fiecare dată la aceeași concluzie. Bineînțeles, unii ar putea spune că cei de la Limited Run au fost sabotați de competitori sau ca e un PR stunt, dar asta nu îi scuză pe cei de la Facebook.

Contrar declarațiilor celor de la Facebook, cum că lucrează la sisteme și metodologii noi pentru a detecta conturile false, am impresia că se merge în direcția opusă. Eu, însumi, am observat o creștere considerabilă a acestor conturi.

 

Voi cum vedeți situația asta? Considerați că este normal ca Facebook să încaseze bani generați din click-uri false?