Cum să începi o Strategie de Social Media

Voi încerca să reliefez premizele construirii unei strategii de social media. Atenție: acestea sunt doar niște puncte de plecare. Nu voi intra in detaliile construirii efective a strategiei.

 

ÎNCEPE CU SFÂRȘITUL

Strategia nu este goal-ul final. Este doar calea spre acel obiectiv. Așa că, hai să punem pe hârtie niște obiective și, numai după aceea, să construim strategia pentru a le atinge. Iată doar câteva idei de goal-uri:

  • Creșterea numărului de clienti
  • Generare de lead-uri
  • Creșterea vânzărilor
  • Construirea de awareness
  • Poziționare ca lider pe piață
  • Product research
  • Imbunătățirea comunicării interne
  • Crearea de noi canale de achiziționare lead-uri/clienti.

 

PUNE-ȚI ÎNTREBĂRI

Înainte de a-ți construi strategia, ar trebui să-ți pui următoarele intrebări:

  • Clienții afacerii tale sunt online? Gândește-te că, deși majoritatea oamenilor folosesc internetul in zilele de azi, poate afacerea/produsul tău nu se poate cumpăra online sau clienții nu ar avea de ce să interacționeze cu brand-ul tău. (Gândește-te la hârtie igienică, componente de sateliți etc.). Care e povestea ta?
  • Ești gata să înfrunți negativitatea? Platforme precum blogurile, Twitter, Youtube, Facebook permit comentariile negative și multe companii nu sunt pregătite pentru confruntări, pentru engagement.
  • Cum vei încorpora Social Media printre task-urile deja numeroase ale angajaților tăi?
  • Cum vei măsura rezultatele?
  • Pentru cât timp vei dori să implementezi strategia?
  • Cât de deschis ești către experimente, a-ți asuma riscuri si a-ți modifica planurile pe parcurs?

PUNCTE DE PLECARE

Daca vrei să implementezi o strategie de social media, trebuie să-ți definitivezi calea pe care vrei să o urmezi, având în minte tot timpul obiectivele pe care vrei să le atingi. Ce vrem să obținem cu asta? Cum știm că ne-am atins obiectivul? Simplu, nu?! Hai să incepem cu ultima întrebare.

  • Ascultă. Implementează măcar un sistem de bază, rudimentar de ascultare. TIP: Începe cu Google.
  • Comunicare. Construiește o platformă unde pot avea loc conversații. TIP: Blogul
  • Comunitate. Majoritatea strategiilor de social media trebuie îndreptate către comunitate și targetarea oamenilor pe care vrei să-i aduni în jurul afacerii tale.
  • Canale. Creează și folosește canale de social media unde poți comunica cu alte comunități și poți să le arăți calea către platforma ta.
  • Atenție. Invață cum să creezi awareness și cum să încurajezi relațiile.

 

CE URMEAZĂ

Strategiile trebuie implementate si încorporate în afacere. Obiectivele, resursele folosite, întregul proiect trebuie integrate. Creând iceberg-uri ce plutesc undeva pe lângă core-ul afacerii nu este calea corectă de a implementa social media într-o companie. În schimb, gândește proiectul ca o cursa. Ai o linie de sosire, faci greșeli, inveți, recuperezi…