Digital Marketing Forum 2013 Live Blogging #digitalforum

digital marketing forum După cum am prezentat într-un blog post anterior, astăzi, pe 6 Martie 2013, are loc unul din cele mai importante evenimente dedicate marketingului online: Digital Marketing Forum. Cristi Manafu ne promite o nouă abordare în cadrul evenimentelor sale. Voi încerca să documentez asta prin primul meu Live Blogging.

Deasemenea, mai jos am embed-uit feed-ul hashtag-ului oficial #digitalforum, cu scopul de a vă uşura cititul nefiind nevoiţi să schimbaţi ferestrele.

În plus, nu sunt singurul Live Blogger de la Digital Marketing Forum. Puteţi citi ce scriu şi ceilalţi (voi pune link-urile imediat după ce articolele încep să fie publicate): Sabina Cornovac, Valentin VesaAnca DumaTiberiu Cazacioc.

Here we go!

 

Evenimentul va începe cu o mică întarziere! 

Cristi Manafu a urcat pe scenă, vorbind de istoria evenimentului, de sponsori și de programul evenimentului.

Andreas Kopp, Chief Artist, PostitART

  • vorbește despre drumul lui către meseria de artist. 
  • creativitatea l-a adus în atenția Mass Media.
  • cum devii legendar? Exemplu: Vlad Țepeș – Dracula, Elizabeta Rizea.
  • pași pentru a deveni legendar: trebuie să începi, să muncești (sucesul nu apare peste noapte), să livrezi și, apoi, să o iei de la capăt.
  • that’s why we’re here – to make a dent in the universe.

 

Adrian Alexandrescu, Managing Partner, Interaction

  • Odată cu advansul tehnologic, modul în care se face targetarea audienței s-a imbunătățit? Fals. Avem know-how și unelte, dar nu avem cereri.
  • Conceptul de targetare Bulk încă există, chiar dacă e cu 50% mai puțin frecvent față de 2006-2007.
  • Efecte: lipsă de relevanță, dezabonări, conversii reduse.
  • Se cer soluțiile mass, desi avem tool-uri precum retargetingul-ul.
  • Lipsă de baza de date segmentabile de email-uri.
  • Member-get-member (user referral system) – o soluție bună? FALS: conturi dummy, reticența utilizatorilor.
  • Acordarea de premii cu valoare mică aduc mai multe înscrieri garantate? Adevărat: oamenii sunt competitivi, dar premiile nu trebuie acordate pe sistemul cele mai multe like-uri/voturi.
  • Facebook – Cel mai bun comentariu câștigă? FALS: Încalcă Facebook TOS, nu merită riscul, nu există ROI, atragi doar tomboliști.
  • Site-uri în Flash? FALS: nu e optimizat pt mobile, codare proastă.
  • Avem un site de promoție FMCG. Promoția durează 6 săptămâni. Atenție la SEO. Corect? Da teoretic, inutil practic.
  • Promoție FMCG cu coduri. Corect? NU. 
  • Pagina de Facebook. Nu avem suficient engagement -> pisici. FALS
  • Baza de date e folosită doar pentru promoții. INCORECT

 

Jeremy Spiller, Consultant, Econsultancy UK

The myths of web buying. Challenging the status quo.

  • critică lungimea hashtag-ului oficial: #digitalforum
  • Ce este Facebook? De fapt, e un tool de publishing. Avantajul? Numărul colos de publisheri.
  • De ce Social Media e valoroasă pentru un brand? Cantitatea masivă de date. Știe cine ești.
  • Social Media funcționează pentru un business?
  • Engagement-ul mediu pe cele mai mari brand-uri de pe Facebook e de 0,003%.
  • Vizibilitatea brandului pe Facebook: marketerii concurează pentru atenție cu familia și prietenii fanului.
  • Motivul principal din spatele apariției Google Plus: Google nu știau cine sunt utilizatorii lor, deci nu puteau face advertising eficient.
  • Avantajele UGC-ului (User Generated Content) sunt foarte mari.
  • Doar 3% din vizitatorii unui site cumpără la prima vizită.
  • Un business trebuie să fie vizibil. Soluția? Integrated Marketing
  • Demand Generation -> Lead Nurturing
  • Care e valoarea conexiunilor? Interaction -> Social Media ->….. Vrei ca fanii să facă marketing în locul tău: brand advocates. 
  • De ce oamenii fac share pe Social Media? 3 motive: Brandul îi plătește (metodă inutilă si ineficientă), Brand Love, Dorința de Faimă (pentru ego, dorești să arăți prietenilor că ești cool, pentru brand personal).
  • Some say this is the year of Inbound Marketing or the year of Big Data. Nope. It’s the year of UNDERSTANDING.

 

Catalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius

STUDIU ONLINE LEADING BRANDS ÎN ROMANIA (EDITIA A-VI-A)

  • a crescut importanța produselor/serviciilor inovative
  • cele mai prezente brand-uri românești online: Dacia, Borsec, eMag, Ursus Dorna.
  • cele mai populare brand-uri românești: Dacia, Borsec, Ursus, ROM.
  • cele mai de încredere brand-uri românești: Dacia, Borsec, Gerovital, Napolact.
  • cele mai populare bănci românești: BCR, BRD, ING
  • cele mai populare produse cosmetice: Nivea, Gerovital, Avon, Farmec, Dove.
  • Orange conduce ca prezență online în industria TeleCom.

 

Andrea Veress, Group Brand Manager Global Brands, Heineken & Desperados

Studiu de caz HEINEKEN: Cum și-a făcut strategia un “brand digital” global pe piața locală

  • elementele cheie ale poveștii de succes: produs de calitate cu poziționare puternică, integrated marketing, comunitatea.
  • We know people. It’s not just numbers.
  • Cunoaștem comportamentul, atitudinile si dorințele consumatorului.
  • Focus pe canale cheie si relevanță, experiențe de calitate pentru consumatori.
  • Ce e în spatele succesului Heineken

 

Stela Toderascu, Sales Support Digital Activation Manager, Avon

Studiu de caz AVON: Drumul unui brand de la awareness la vânzări prin marketingul online

  • Rețea socială internă cu 115.000 de membri
  • Ratele de conversii sunt urmărite îndeaproape.
  • Cele mai multe lead-uri vin din Affiliate Marketing (2parale).
  • Campanii de awareness prin vedete: Andreea Marin și Cornel Ilie (guest blogging)

 

Alexandru Cernatescu, CEO, Head of Strategy, Infinit Solutions Agency

Tradigital: Cum reușește un brand să iși păstreze consistența mesajul între platformele de comunicare

  • Nu mai există un funnel tradițional. Consumatorul trece printr-un decision journey.
  • Consumatorul iși face propriul research: Google, Facebook etc.
  • Există nevoia de consistență cross-channel.
  • Studiu de caz: Honda CR-V. Elemente tradiționale: banner, spoturi TV. Elemente online: Social Media, Gamification. S-a livrat informație și experiențe. Campanie construită pe un ecosistem (integrated marketing).
  • Campanie Rompetrol (studiu de caz)

 

Nir Refuah, VP Creative, McCann Digital Tel Aviv

Break the indifference

  • Inovează tot timpul. 
  • Livrează valoare.

  • Gândește-te la comportamentul consumatorului

  • Fă legătura între tehnologie și idei pentru a crea campanii creative

  • Gandește global (360 grade)

  • Reinventează media

  • Distrează-te

 

Costin Radu, Managing Partner, The Geeks

Ce și cum să NU scriem pe Facebook

  • If you talk to people the way advertising talked to people, they will punch you in the face.
  • Studii de caz de conținut irelevant:  o marca de deodorant face publicitate folosindu-se de un meci de fotbal, o bancă de premiile Oscar și fotbal; saluturile gen Bună Dimineața.
  • The correct way: Identifică nișele relevante pentru brand, bazează-te pe strategia de brand în programul de creare de conținut pe Facebook.
  • Stabilește rolul pe care pagina de Facebook îl are în planul de marketing și in viata oamenilor.
  • Nu trata utilizatorii de Facebook drept o masă de retarzi.
  • Cand pui întrebări, încearcă să anticipezi răspunsurile.
  • Nu puneți întrebări la care nu vă interesează DELOC răspunsul.
  • Uitați-vă peste fotografiile pe care le puneți și anticipați reacțiile.
  • Creați scenarii extreme cu privire la cine ar putea interpreta greșit felul în care ai formulat un post.
  • Incercați să citiți ce ați scris ca si cum ați citi pentru prima dată și nu ați cunoaste nimic despre subiect.

 

Stefanos Karagos, Founder, Xplain

Tactici pentru campaniile Facebook Ads

  • Facebook are nevoie de bani din advertising. Astfel, ad-urile din Facebook au devenit un megafon.
  • Facebook Ads sunt Sociale, bazate pe Social Proof.
  • Un alt avantaj e targetarea, având posibilitatea de a-ți optimiza prezența.
  • Ad-urile pot fi personalizate și microtargetate.
  • Obiectivele principale ale unei campanii de advertising pe Facebook: awareness, branding, recrutarea de fani…
  • Campaniile de advertising pe Facebook nu sunt independente, ci parte din strategia de conținut.
  • Metrici care contează: CPC, CPM, CTR, impresii, acțiuni, reach, frecvența.
  • Ultimile noutăți: retargeting, măsurare conversii.
  • 93% din vânzări sunt rezultat al impresiilor fără click-uri.
  • Campaniile optimizate pentru reach au 76% mai mult randament. (ROI)
  • Cheia constă în optimizarea frecvenței, putând duce la o creștere de până la 42% a ROI-ului.
  • 38% din ad-uri sunt respinse pentru că nu îndeplinesc condițiile Facebook.
  • Folosiți imagini clare, close-up-uri si Call To Action-uri clare.
  • DO NOT SPAM -> negative feedback -> impact asupra vizibilității brand-ului.
  • A/B Test all the time: testează tot timpul versiuni diferite ale ad-urilor.
  • Umanizează conținutul ad-ului.

 

Alexandru Negrea, Social Media Manager, BCR

Măsurarea performanței pe Facebook în 2013

  • Orice ai măsura pe Facebook, nu obține performanță dacă promovezi un produs prost.
  • Dacă construiești o pagină de la zero, e imposibil să obții performanță daca nu investesti bani.
  • Poți răspunde tot timpul întrebărilor de pe Facebook, fără a primi aprobări sau fara a escalada problema?
  • Iți vei putea adapta produsele și serviciile la sugestiile primite pe Facebook de la fani?
  • Ce măsori pe Facebook? Like-urile și ratele de engagement?  ROI-ul e greu de măsurat, dar nu imposibil. Trebuie sa răspunzi nevoilor consumatorului.
  • Concentrează-te pe crearea de brand advocates.
  • Setează-ți obiective SMART. Ex: vrem să răspundem la 500 de întrebări pe Facebook până la sfârșitul anului, să creștem numărul de abonați la newsletter.

 

Ionut Munteanu, PPC Specialist, Webdigital

Avantajele segmentării în marketingul online

  • Așa cum tehnologia a avansat foarte mult, și campaniile au facut-o.
  • Dacă ai cunoaște ce vor oamenii să găseasca pe Internet, ai putea să livrezi mesajul potrivit la momentul potrivit?
  • Link-urile sponsorizate din Google – dovadă a segmentării. Este posibil să raspunzi nevoii directe a consumatorului.
  • O altă solutie: Google Adwords în Youtube. Campaniile pe Youtube ajung la audientă în același mod, răspunzând unei nevoi.
  • Segmentarea te ajută la targetarea intenției.
  • Avantaje foarte mari ale targetării contextuale.
  • Daca am cunoaște grupurile de interese din care fac parte consumatorii, am putea targeta mai bine? DA!
  • Daca ai cunoaște relațiile pe care utilizatorii le au între ei, ai putea intui valorile pe care le au?
  • Daca ai cunoaște ce fac utilizatorii pe site-ul tău și pe alte site-uri, ai putea comunica mai bine cu ei?
  • Avem targetări bazate pe: intenție, context, comportament, demografic.

 

Andrei Georgescu, Managing Partner, White Image

Puterea datelor – Datele vorbesc atunci când un client face sau nu o acțiune

  • O mică istorie a marketingului: inițial, aveam marketingul de masa. Tehnologia nu permitea segmentări și targetare. Era bazat pe șansă.
  • Ulteror, a apărut segmentarea de audiențe.
  • Apoi, abordarea de marketing personală: targetarea comportamentală.
  • Indicii de comportament care ar putea genera un răspuns: Așteaptă până este gata (înregistrările), Navighează, Engagement, Clienții loiali (achiziții repetate), Userii inactivi.
  • 2 obiective în targetarea comportamentală: pastrarea clienților valoroși, creșterea valorii clienților existenți.
  • Comportamentele trecute și actuale sunt cel mai bun predictor pentru comportamentele viitoare.
  • Clienții vor să câștige întotdeauna jocul de-a clientul.
  • Targetarea comportamentală este despre alocarea resurselor. Intotdeauna alocă bugetele pe programele care generează cel mai mare ROI. Profiturile vor crește, chiar dacă bugetul rămâne la același nivel.
  • Totul se bazează pe Acțiune – Reacție – Feedback – Repetare.

 

Ionuț Oprea, Managing Partner, Facebrands

De la Like-uri la rezultate

  • Etape în strategiile de Facebook Marketing: goana după fani, goana dupa engagement (like & shares).
  • A inceput o nouă etapă: Generarea de Engagement relevant.
  • Social Media în Romania: 5.78 de useri pe Facebook, 3 milioane de cititori de bloguri.
  • NU. EXISTĂ. REȚETE.
  • Lucrezi tu pentru Facebook sau Facebook lucrează pentru tine? Trebuie să existe un echilibru.
  • 20.183 de pagini de Facebook în Romania.
  • Urmarește-ți categoria! Creează-ți indicatori pe nișă. Reach -> Engagement -> Brand Engagement. Identifică conținutul performant.
  • Totul se rezuma la tranzactii/conversii. Creeaza traseul către aceste obiective. Controlează-l.
  • 3 indicatori de urmarit la nivel de brand: rata de creștere a comunității, brand engagement rate, loialitatea.
  • Ecuația maximizării rezultatelor? Conținut optimizat + Call To Action + Mesaje de brand.

Și asta a fost. Am făcut tot posibilul să acoper prezentările vizionate. Pentru o viziune mai completă, citiți articolele link-uite la începutul articolului. Din păcate, mâine nu voi fi prezent la a 2-a zis de Digital Marketing Forum.  Concluzia mea: un eveniment organizat bine, cu prezentări de calitate. Surpriza? Mă așteptam la un public mai în temă, care să aibă cunoștințe de marketing online la nivel mediu, măcar. Unele întrebări irelevante sau superficiale mă fac să mă îndoiesc. De obicei, criticăm speakerii. De data asta, cred că problema a stat invers. Dar, poate, mă înșel.