Este Email Marketing-ul mai eficient decât Marketingul pe Social Media?

Ați observat bara HelloBar de sus? Dar butonul portocaliu Abonează-te din dreapta? Deasemenea, dacă mai aveţi răbdare 60 de secunde o să vedeţi un mic pop-up care o să vă invite respectuos să vă abonaţi la Newsletter. Concluzia e evidentă: încerc să-mi construiesc o bază de date de adrese de email. De ce? Deoarece cred că email marketing-ul e canalul cel mai consistent şi cu cea mai bună rată de conversie dintre toate canalele de online marketing. Bineînţeles, dacă ai o strategie coerentă şi realizată cu cap.

Ai un business online? Te sfătuiesc să-ţi creşti numărul de adrese de email colectate. Iată 3 motive din spatele credinţei mele că email marketingul e încă esenţial în crearea unei strategii pe online:

 

Email-urile generează trafic

Dacă doreşti să-ţi aduci vizitatorii sau cititorii pe site, email-ul este cea mai eficientă soluţie.

Potrivit studiilor, CTR-ul mediu al email-urilor este de 4.5% sau de 5.2%, în funcție de sursa studiului.

Pentru a face o comparaţie, CTR-ul pe Twitter este de 1.94%, în timp ce engagement-ul mediu pe Facebook (comentarii + like-uri + share-uri + click-uri) e de 1.4%.

Iar atunci când Email Marketing-ul se şi integrează într-un mod coerent cu Social Media, rezultatele sunt surprinzătoare.

Acum îmi veţi spune că traficul e un indicator intermediar şi că totul se rezumă la $$$.

 

Email-uri aduc conversii

Conform unui studiu publicat săptămâna trecută, 15% din bugetul de marketing al unei afaceri mici sau mijlocii e dedicat email marketing-ului:

Impartire buget marketing

De ce? Pentru că celelalte canale sunt mai greu de măsurat, au rezultate pe termen lung sau nu sunt folosite într-o strategie integrată de online marketing. Indiferent de motive, realitatea e că ai şanse mai mare să converteşti un abonat la un newsletter decât pe un vizitator adus din SEO sau Social Media.

The e-commerce software firm Monetate found that 4.24% of visitors from email marketing buy something compared to only 2.49% of visitors from search engines and .59% from social media. Sursa.

Ca notă personală, eu cred că lucrurile trebuie privite şi din perspectiva unui funnel mai lung, în care consumatorul devine familiar cu brand-ul prin Social Media, Display sau SEO. Acesta prinde încredere şi se abonează la Newsletter, iar, ulterior, converteşte. E clar că, în acest context, celelalte canale au şi ele o contribuţie, iar un sistem de Multi Channel Attribution trebuie folosit.

 

Ai control deplin

Ok, să zicem că la partea cu vânzările, sunt multe variabile de luat în discuţie şi nu putem face o afirmaţie sigură, decât luând fiecare companie în parte. Dar motivul principal pentru care orice afacere ar trebui să-şi construiască o strategie de email marketing e CONTROLUL.

Lista de email-uri, o dată ce o construieşti, e a ta. Gândeşte-te: pe care alte canale ai control deplin? O schimbare de algoritm în Google Search îţi poate da peste cap tot, Edgerank-ul din Facebook e şi mai instabil.

Totuşi, baza de date de email-uri e a ta PENTRU TOTDEAUNA. Aşa că ieşiţi din bula creată în jurul Social Media şi nu neglijaţi email marketing-ul. Să nu mă înţelegeţi greşit. Social Media e puternică, mai ales când e integrată într-un business, într-un Social Business. Însă, nu e o pilulă magică.

Aşa că te invit să te abonezi la Newsletter-ul meu săptămânal unde, pe lângă o retrospectivă a articolelor scrise aici, vei găsi şi alte recomandări utile.

  • Pingback: Email Marketing-ul, mai eficient decat Marketin...()

  • Alin,
    Sunt de acord in totalitate cu ce ai spus despre email marketing.
    Baza de date de emailuri, crescuta organic, se poate dovedi cea mai valoroasa investitie pentru un antreprenor/o afacere.

    Totusi, de ce ai renuntat la Hellobar-ul de pe site? Si la pop-upul despre care vorbesti in articol?Ai gasit alta varianta mai buna de a-ti construi baza de emailuri?