Ghid Personal de Content Curation Zilnic în 45 de Minute

Cea mai mare provocare pentru un profesionist în marketingul pe Social Media sau pentru orice alt de specialist în online marketing este să rămână la curent cu toate noutăţile, analizele din industrie. Cantitatea de informaţie e imensă şi majoritatea e de proastă calitate. Astfel, filtrarea conţinutului relevant şi de calitate a devenit o necesitate, atât pentru dezvoltarea pe partea profesională, cât şi pentru construirea unui brand personal. În acest context, recomand un articol de calitate de pe Medium: You are what you share.

Content Curation-ul este o metodă excelentă de a-ţi consolida un brand personal:

  • Devii o sursă importantă de informaţie.
  • Îţi creşti autoritatea pe nişa ta.
  • Facilitezi construirea de relaţii cu influenceri din industrie, promovându-le conţinutul.

Astfel, pentru a răspunde la întrebarea “Cum faci să găseşti, să citeşti şi să împărtăşeşti atât de mult conţinut de calitate, zilnic?” care mi-a fost pusă de zeci de ori de diferiţi bloggeri, colegi, prieteni, cunoştinţe din online-ul românesc, voi dezvălui cum fac toate acţiunile din întrebare în mai puţin de 45 de minute pe zi, în medie:

 

Setup

  1. Creaţi-vă conturi de Buffer şi Hootsuite.
  2. Instalaţi bookmarklet-urile celor două servicii în browser.
  3. Creaţi-vă cont de Bit.ly, pe care să-l conectaţi la serviciile de mai sus.
  4. Adăugaţi-vă blogurile favorite într-un cont RSS Reader (Feedly).
  5. Creaţi-vă conturi pentru unelte dedicate de content curation. Recomand Flipboard, Zite, Swayy, Everpost, Paper.li, Prismatic, Scoop.it.
  6. Abonaţi-vă la clasicele link-uri săptămânale/zilnice recomandate de specialiştii din industria voastră. Pentru zona de Online Marketing le recomand pe următoarele: Marketing Day by Marketingland, This Week în Social Media by Scott Monty, Fetching Friday by Kikolani, Inbound.org, Linkuri de weekend by Marius Sescu.

Cam atât pentru început. O să vă ia câteva ore, dar o faci o singură dată.

 

30 de Minute în Fiecare Dimineaţă

  1. Verific feed-urile din Feedly.
  2. Dacă titlul mi se pare interesant, citesc articolul.
  3. Dacă articolul mi se pare util, dau click pe Buffer bookmarklet şi îl trimit în Queue-ul conturilor conectate.
    buffer
  4. Pentru a acoperi cât mai multe comunităţi (grupuri de Facebook sau Linkedin), folosesc şi Hootlet cu Autoschedule.
    Hootsuite Hootlet

Repet procesul până adun în Queue aproximativ zece articole. Hootsuite şi Buffer (setat pe cele mai bune ore de share-uit cu ajutorul Followerwonk sau Tweriod) le vor trimite pe parcursul zilei, fără a crea senzaţia de spam sau, dimpotrivă, de inactivitate.

 

15 Minute După Amiază

Pe parcursul zilei, mai verific de 2-3 ori listele de Twitter, feed-urile, Swayy şi Inbound.org pentru a găsi şi partaja conţinut de calitate. De obicei nu le programez, ci le public direct.

Din păcate, Google Plus nu şi-a pus la dispoziţie API-ul paginilor personale pentru a reuşi să automatizezi postările. Un workaround e Do Share, dar dă rateuri de cele mai multe ori. Pentru pagini, puteţi folosi Hootsuite.

Vedeţi? 45 Minute pe zi. Deşi dau impresia că pierd ore întregi în fiecare zi pentru a identifica, citi şi partaja conţinut, realitatea e descrisă mai sus. Automatizarea e eficienta.

Bineînţeles, combinaţia voastră de tool-uri şi acţiuni poate fi diferită şi mai eficientă.

Vă aştept exemplele în comentarii.

  • Bogdan Mirea

    Salut, te rog fa ceva cu abonarea la newsletter, deja m-am abonat si tot imi apare pop-up-ul, nu pot sa citesc articolul, e enervant dpdv user experience. Multumesc mult !

  • Pingback: Linkuri de weekend - Marius Sescu()

  • Pingback: Care au fost cele mai viralizate articole de pe bloguri si site-uri de stiri in 17-23 iunie? | Stiri de Azi()