Google AuthorRank-ul și Brand-ul Personal (Infografic)

O dată cu creșterea content marketing-ului, mărimea conținutului publicat online este din ce în ce mai mare. În același timp, crește și numărul de pagini indexate de Google. Așa că este din ce în ce mai greu să ieși în față, să obții un rank bun, să găsești meta-uri sau titluri care să atragă atenția sau să crești numărul de impresii si rata CTR (click-through-rate). Așa că orice sfat, trick este binevenit.

Aici apare în imagine Google Authorship, un feature lansat de Google undeva pe la sfârșitul lui 2010, care permite creatorilor de conținut să-și arate poza (folosită pe Google Plus, bineînțeles) alături de link si meta description pe rezultatele din Google Search:

Google Authorship

Care rezultat din cele de sus credeți că ar atrage mai multe click-uri? În afară de partea vizuală, îți “autentifici” conținutul, reușind astfel să eviti plagiatul. Insă cel mai important este că vei incepe să-ți construiești AuthorRank-ul (influența ta ca autor de conținut pe o anumită nișă.)

Implementând acest feature pe toate site-urile unde scrii, Google va identifica tot conținutul online generat de tine. Tot acest conținut va contribui la un scor pe care ți-l va da Google și care poate să crească sau să scadă în timp. Acest scor este, de fapt, o măsurare a brand-ului tău personal: încredere, relevanță, autoritate pe nișă. Interesant e că acest scor are efect direct asupra poziției link-urilor tale în Google Search.

Trebuie să menționez că AuthorRank-ul nu e influențat doar de conținutul în sine, ci și de activitatea ta pe platforma lor de socializare, Google Plus. Este esențial să-ți link-uiești conținutul, să fii activ, să-ți crești autoritatea pe nișa ta (să fii pus în cercuri relevante, +1-uri și comentarii pe status-urile proprii etc). Astfel, conținutul tau va fi poziționat mult mai sus în motorul de căutare, indiferent dacă cel care caută e conectat sau nu cu tine pe Google Plus.

Am observat că acest feature este încorporat doar pe motorul global, și nu pe cele locale (incă). Probabil din acest motiv, mulți bloggeri cu influență din Romania nu l-au activat (Adrian Ciubotaru, Arhi, Auraș Mihai,  Bobby Voicu, Chinezu, Hoinaru, Victor Kapra, Manafu, Marius Sescu, Bogdana Butnar, Piticu, Simona Tache și lista poate continua), deși beneficiile sunt uriașe. Dintre cei care i-au observat importanța si l-au implementat ar fi de menționat: Zero Stiri (implementat prost, având in vedere că e vizibil doar Vali ca autor, iar ceilalti nu) și Alex Negrea.

Pentru verificare, am folosit Rich Snippets Testing Tool. Puteți să-l incercati ca unealtă de verificare a implementării corecte. Ar trebui să arate cam așa:

Rich Snippets Tool

 

Acum, sperând că v-am făcut să ințelegeți puterea AuthorRank-ului, vă las acest infografic care vă va arăta cum să-l implementați si care sunt beneficiile Google Authorship-ului:

 

infographic design by BlueGlass Interactive.

Alin Vlad, Director de Online Marketing & Vanzari la Heimdal Security, pasionat de Content Marketing, Marketing Automation și Social Media, încerc să fiu la zi cu toate trendurile din industrie și să le impărtășesc celor din jur prin conturile sociale și pe acest blog.