Unde dă click lumea în Google? [Studiu]

Un studiu făcut de cei de la Compete ne arată, printre altele, că 85% din rezultatele de pe Google sunt pur organice, restul de 15% fiind rezultate plătite (PPC). Mai departe se vorbește de distribuirea acestor intrări plătite și de diferite procentaje ale CTR-ului. Ca idee, rezultatele plătite din top au CTR (clicktrough-rate)-ul cel mai ridicat, deși advertiserii preferă să cumpere ad-uri pe coloana din dreapta care are un CTR de doar 13%. Interesant nu?

PPC Eroare Advertiseri?

 

Totuși, nu voi insista asupra PPC-ului care nu face, practic, parte din sfera inbound marketing-ului. Revenind la rezultatele organice, ceea ce m-a frapat e că mai mult de jumătate dintre utilizatori dau click pe primul rezultat din motorul de căutare, a doua intrare având un CTR de doar 15%, iar a 3-a și a 4-a niște amărâte de 9%, respective 6%. Și mai interesant, nu?

Monopol top 5 rezultate Google

Practic, dacă optimizezi SEO foarte bine un site pe diferite keyword-uri relevante și ajungi pe primul loc, “you hit the jackpot”. În plus, dacă depui foarte multă muncă (și bani, desigur) și reușești să acoperi primele 5 intrări, ai monopolizat, efectiv, rezultatele pe keyword-ul respectiv.

Din păcate, studiul, deși interesant și folositor, mi se pare incomplet. SEO se redefineste (nu moare, cum scriu unii) și înseamnă mult mai mult decât obținerea poziției 1 în Google Search.

Mă întreb: Oare cât de mult afectează CTR-ul rich snippets-urile. Dacă am avea următoarele rezultate ca primele 4 în Google, s-ar respecta procentele de mai sus?

Rich Snippets și SERP

În plus, totul depinde de keyword-uri. E una să cauți: “rezultat meci steaua-dinamo” și să dai click pe primul rezultat (evident) și alta să cauți: “oferte închiriere garsonieră” și să click-uiesti primele 5 pagini din Google.

Evident, un studiu trebuie să generalizeze, dar mi-ar fi plăcut o detaliere.

În loc de concluzie:

Xzibit Google Meme

Voi ce părere aveți?