O ipoteză subiectivă şi negativă despre Google AuthorRank

Am observat un interes scăzut pe blogurile şi site-urile de profil româneşti în ceea ce privește AuthorRank-ul, un nou update în algoritmul Google Search ce va fi lansat anul acesta. Am scris de el anul trecut, definindu-i importanța. Deasemenea, Daniel Ene a scris un articol elaborat despre ce înseamnă, ce impact ar putea să aibă şi ce putem face pentru a-l îmbunătăţi. În rest, nu am văzut nici un blog de nişă (SEO sau Social Media) scriind despre acest nou algoritm. Nu voi încerca să detaliez ce s-a mai spus. Veţi găsi din plin articole de gen, dar în limba engleză: Quicksprout , SwellPath, BlindFiveYearOld, Seomoz și Search Engine Journal.

Apoi am citit cum cei de la Google au lansat deja metode de promovare, prin publicitate, a paginii de brand de pe Google Plus. O idee bună la prima vedere. Dar am făcut o legătură interesantă între AuthorRank şi acest tip de publicitate.

Monetizare Google Plus vs AuthorRank

Dacă aţi frunzărit articolele de mai sus, aţi observat menţiuni de genul: poziţia în Google Search va fi afectată de autoritatea ta pe Google Plus. Cum vei dobândi această autoritate? Printre altele, prin numărul de persoane care te-au pus în cercuri şi, respectiv, prin autoritatea online a acestora. Dar, folosind acest tip de publicitate, poţi cumpăra mii, zeci de mii (şi mai mult, dacă te ţine buzunarul) de fani pe Google Plus. În final, vei obţine poziţii mai bune în căutările organice. Cum? Plătind. Interesant, dar şi greşit în acelaşi timp, nu?

SEO cheating…all over again! Acea autoritate, acel complicat scor la care încă lucrează Google, va putea fi exploatat într-un mod nenatural. Vei avea posibilitatea să-ți cumperi, direct de la Google, o poziție mai bună in rezultatele organice. Nici nu doresc să-mi imaginez ce se va întâmpla dacă vei avea posibilitatea de a targeta oameni influenţi cu acele ad-uri. Probabil, va exista un buget de ad-uri dedicat şi destul de mare pentru aşa ceva în orice departament de marketing.

/Rant over!

 

Da, ce am zis mai sus sunt presupuneri. Dar, având în vedere că Google sunt cei ce vor primi banii din acea publicitate, nu ar fi exclus că teoria să devină realitate. Lupta după monetizare, ca și in cazul Facebook Edgerank, primează.

 

Până atunci, vă arăt nişte paşi esenţiali în pregătirea brand-ului pentru Google AuthorRank:

  • Puneţi-vă autorii de conținut să fie activi pe Google Plus: postări, să interacţioneze cu oameni relevanţi/influenceri pe nişă, să aibă activitate în comunităţi etc. În principal, vor fi nevoiţi să-şi construiască un brand personal pe Google Plus, nu numai să scrie.
  • Creaţi şi întreţineţi o prezenţă activă a brand-ului pe Google Plus, atrageţi influenceri, interacţionaţi, generaţi engagement.
  • Ultimul, dar şi cel mai important: implementaţi Google Autorship-ul. Găsiţi tutoriale peste tot. În blog post-ul precedent pe tema AuthorRank-ului, scoteam în evidenţă nişte bloggeri-influenceri romani care au făcut sau nu aceasta implementare. Se pare că lucrurile s-au mai schimbat. Iată şi o parte din influencerii care au ignorat, în continuare, acest nou tool de creştere a CTR-ului în SERP: Adrian Ciubotaru, Auraș Mihai, Victor Kapra, Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristi Dorombach etc.

 

Voi ați implementat markup-ul Google Authorship pe blog? Aveţi activitate pe Google Plus? Vă pregătiţi pentru Author Rank?