O ipoteză subiectivă şi negativă despre Google AuthorRank

Am observat un interes scăzut pe blogurile şi site-urile de profil româneşti în ceea ce privește AuthorRank-ul, un nou update în algoritmul Google Search ce va fi lansat anul acesta. Am scris de el anul trecut, definindu-i importanța. Deasemenea, Daniel Ene a scris un articol elaborat despre ce înseamnă, ce impact ar putea să aibă şi ce putem face pentru a-l îmbunătăţi. În rest, nu am văzut nici un blog de nişă (SEO sau Social Media) scriind despre acest nou algoritm. Nu voi încerca să detaliez ce s-a mai spus. Veţi găsi din plin articole de gen, dar în limba engleză: Quicksprout , SwellPath, BlindFiveYearOld, Seomoz și Search Engine Journal.

Apoi am citit cum cei de la Google au lansat deja metode de promovare, prin publicitate, a paginii de brand de pe Google Plus. O idee bună la prima vedere. Dar am făcut o legătură interesantă între AuthorRank şi acest tip de publicitate.

Monetizare Google Plus vs AuthorRank

Dacă aţi frunzărit articolele de mai sus, aţi observat menţiuni de genul: poziţia în Google Search va fi afectată de autoritatea ta pe Google Plus. Cum vei dobândi această autoritate? Printre altele, prin numărul de persoane care te-au pus în cercuri şi, respectiv, prin autoritatea online a acestora. Dar, folosind acest tip de publicitate, poţi cumpăra mii, zeci de mii (şi mai mult, dacă te ţine buzunarul) de fani pe Google Plus. În final, vei obţine poziţii mai bune în căutările organice. Cum? Plătind. Interesant, dar şi greşit în acelaşi timp, nu?

SEO cheating…all over again! Acea autoritate, acel complicat scor la care încă lucrează Google, va putea fi exploatat într-un mod nenatural. Vei avea posibilitatea să-ți cumperi, direct de la Google, o poziție mai bună in rezultatele organice. Nici nu doresc să-mi imaginez ce se va întâmpla dacă vei avea posibilitatea de a targeta oameni influenţi cu acele ad-uri. Probabil, va exista un buget de ad-uri dedicat şi destul de mare pentru aşa ceva în orice departament de marketing.

/Rant over!

 

Da, ce am zis mai sus sunt presupuneri. Dar, având în vedere că Google sunt cei ce vor primi banii din acea publicitate, nu ar fi exclus că teoria să devină realitate. Lupta după monetizare, ca și in cazul Facebook Edgerank, primează.

 

Până atunci, vă arăt nişte paşi esenţiali în pregătirea brand-ului pentru Google AuthorRank:

  • Puneţi-vă autorii de conținut să fie activi pe Google Plus: postări, să interacţioneze cu oameni relevanţi/influenceri pe nişă, să aibă activitate în comunităţi etc. În principal, vor fi nevoiţi să-şi construiască un brand personal pe Google Plus, nu numai să scrie.
  • Creaţi şi întreţineţi o prezenţă activă a brand-ului pe Google Plus, atrageţi influenceri, interacţionaţi, generaţi engagement.
  • Ultimul, dar şi cel mai important: implementaţi Google Autorship-ul. Găsiţi tutoriale peste tot. În blog post-ul precedent pe tema AuthorRank-ului, scoteam în evidenţă nişte bloggeri-influenceri romani care au făcut sau nu aceasta implementare. Se pare că lucrurile s-au mai schimbat. Iată şi o parte din influencerii care au ignorat, în continuare, acest nou tool de creştere a CTR-ului în SERP: Adrian Ciubotaru, Auraș Mihai, Victor Kapra, Cristian Manafu, Bogdana Butnar, Cristi Dorombach etc.

 

Voi ați implementat markup-ul Google Authorship pe blog? Aveţi activitate pe Google Plus? Vă pregătiţi pentru Author Rank?

  • Salut Alin,

    Eu sunt sigur ca Google va gasi metode bune pentru acest Author Rank. Cu siguranta orice lucru usor de manipulat nu va fi luat in considerare. Mai important cred ca este engagementul celor care te au in cercuri, sau engagementul clientilor. Google va gasi alti factori la care noi nici nu ne gandim. Algoritmii sunt mult mai avansati decat credem.

    Ads-urile pentru pagina de Google+ sunt la fel ca ads-urile pentru pagina de Facebook. Parerile sunt foarte impartite si informatie putina.

  • Salut Alin,

    Eu sunt sigur ca Google va gasi metode bune pentru acest Author Rank. Cu siguranta orice lucru usor de manipulat nu va fi luat in considerare. Mai important cred ca este engagementul celor care te au in cercuri, sau engagementul clientilor. Google va gasi alti factori la care noi nici nu ne gandim. Algoritmii sunt mult mai avansati decat credem.

    Ads-urile pentru pagina de Google+ sunt la fel ca ads-urile pentru pagina de Facebook. Parerile sunt foarte impartite si informatie putina.

    • După cum am și zis, e o părere subiectivă. Eu am o reținere însă. Având în vedere puterea de monetizare a unei scheme de genul ăsta, nimic nu e exclus.

      • Asa se intampla si cu Like-urile cumparate pe Fb. Ajuta intr-adevar la ceva? Sau cu followerii cumparati pe Twitter. Ajuta la ceva?

        Poate ca tine de impact pentru cel care te vede prima data… dar nimic mai mult. Algoritmii Google devin din ce in ce mai buni si pot depista “manariile”. Tine doar de tine ca propietar de business si doar tu alegi ce vei face.

        • Fair enough. Acum fă comparația cu Sponsored Posts. De ce să-mi aglomerezi Wall-ul cu posturi plătite, când există loc dedicat pt ad-uri? De ce să-mi amesteci rezultatele organice cu cele plătite? See my point? 🙂

          În același timp, știri de genul http://www.seroundtable.com/google-organic-paid-study-14942.html mă fac să cred că Google nu sunt atât de corecți pe cât par.

          • Rezultatele platite din Google sunt pentru facut bani, atat tu ca si advertiser cat si Google. Clickuri se dau peste tot si in organic si in cele platite. La fel este si in Facebook sau Twitter. Dam clickuri pe reclame, chiar daca stim ca sunt reclame.

            Cred ca deviem putin de la subiect 🙂 si oricum putem sa vorbim foarte mult. Ei sunt titani (G, F, T) si in ograda lor fac ce cred ei ca este mai bine pentru useri. Daca nu ar face asta si noi ne-am indrepta spre alte zone, ei ar pierde multi bani. Nu cred ca le convine.

  • Alin, cred ca pe undeva s-a strecurat o mica neintelegere! 😀

    Author Rankul nu este dictat de numarul de amici din Google Plus si nici de autoritatea acestora, pentru ca ar inseamna ca Google( motorul de cautare) sa isi saboteze proprii algoritmi!

    Autoritatea si numarul de prieteni pe Google Plus influenteaza rezultatele in SERP doar in situatia in care utilizatorul ce cauta pe Google este logat in propriul cont Google(sau are cache-ul browserului necuratat …sau navigheaza prin Chrome si are sincronizare automata activa) iar rezultatele livrate vor fi filtrate in functie de propriile ”cercuri” de prieteni si la randul lor de ”cercurile” acestora s.a.m.d, pe considerentul ca rezultatele afisate vor fi din aria sa de incredere!

    Author Rankul in schimb vine aplicat pentru a salva site-uri/ bloguri de la posibile penalizari, banari din cauza link-spamului SEO, pe de-o parte iar pe de alta parte vine aplicat pentru a ridica nota de incredere a multor ”creatori de continut” si tot ce deriva din asta(pagerank etc..)!

    Implementarea corecta pentru a capata ‘author rank’ se face in sistem authorship+article review, in primul rand se conecteaza cu blogul/publicatia/site-ul unde un autor scrie, contul google plus, contul facebook, contul twitter pe care respectivul autor le detine, dar si alte publicati, bloguri si site-uri unde mai apare continut scris de el, totul prin linkuri directe, ID-uri etc…! In acelasi timp pe publicatia/blogul/site-ul principal (sau chiar pe toate daca este posibil) trebuie implementat sistem de article-review(de regula stelute) dar care vin servite ca date structurate (hreview) si care la final vor fi definite ca recenzii de articol, recenzii aplicate de cititori/vizitatori! Acesti doi factori, authorship si article-review, creeaza impreuna alte date structurate ce servesc la stabilirea unui author rank!

    Mai nou insa, pentru author rank se recomanda si implementare seturilor de meta-data Dublin Core care bineinteles definesc si mai bine activfitatea fiecarui creator de continut!

    Directia e clar indicata de Google, web-ul semantic se doreste implementat cat mai rapid iar datele structurate vor trebui sa devina elementare pentru orice site/blog etc..!

    A trebuit sa studiez cat mai aprofundat ceea ce inseamna aplicarea web-ului semantic pentru ca mostwantedblog.org a tot avut de suferit in trecut din cauza faptului ca blogurile autorilor sai nu erau conectate si nu exista legatura directa intre conturi/profiluri! Acum insa, datele sunt corelate, Google recunoaste mostwantedblog.org ca publicatie online cu mai multi autori(pe aceeasi functionalitate ca un social network), fiecarui autor fiindu-i indexate articolele individual, cu recenzii proprii etc…!

    In final, te felicit pentru articol, cam rare astfel de articole in blogosfera SEO! 🙂

  • Pingback: Stirile din Coconul Online 4 – 12 Februarie | Butterfly Media Group Blog()

  • Pingback: Dragi marketeri, hai să nu mai alergăm după toate aplicațiile și rețelele sociale "de nișă" - Marius Sescu()

  • Pingback: Penguin 2.0: Lansarea Google AuthorRank si Moartea Advertorialelor (video) - Inbound Marketing Blog()

  • Catalin Moraru

    Recent grupul Virante a lansat un tool destul de interesant care iti calculeaza AuthorRank-ul.

    Puteti sa il verificati aici: