Manifest pentru o Social Media bazată pe Conversaţii, nu Link-uri

Vă propun un mic exerciţiu. Deschideţi Facebook şi analizaţi conţinutul din Newsfeed. Probabil o să vedeţi ceva interacţiuni între prieteni, câteva link-uri, poze şi o serie de posturi plătite de companii pentru a-şi promova produsele sau serviciile (Sponsored / Suggested Posts). Din păcate, aceste mesaje comerciale au început să devină din ce în ce mai frecvente şi irelevante.

 

Problema Reală

Acesta tendinţa nu e neapărat una negativă. E logic ca brand-urile să profite de această oportunitate să exploateze linia fină dintre personal şi comercial. Astfel, ele se concentrează să te ducă pe site-ul lor sau spre un landing page dedicat. În acelaşi timp, prietenii şi cunoştinţele postează link-uri în mod regulat. Newsfeed-ul a devenit un feed reader, un înlocuitor prost pentru Google Reader care afişează conţinutul într-un mod aproape aleator. Asta este, de fapt, problema. O problemă ai cărei cauză suntem toţi, în special eu.

Manifest

Sursa foto: Time for change via Shutterstock

Totuşi, cum am ajuns în această situaţie? Mai ţineţi minte când ne gândeam la Facebook că la un forum, ca la un loc unde puteam avea conversaţii? Nu zic că asta nu se mai întâmplă, dar este prea mult zgomot. Avem parte de o avalanşă de conţinut, dar de puţină valoare. Ajungi să cunoşti pe cineva doar datorită continutului postat de ei. De cele mai multe ori, această părere e una deformată din cauza efectului faux intimacy:

The internet is supposed to be a place where everyone can be themselves and find like-minded people. But what we’re seeing right now is a faux intimacy. We think we know people so much better because of the internet, and the information it puts at our fingertips, but we really know them less. We know only what they put out there about themselves. În 2013, you are what you share.

Problema e şi mai gravă pe twitter. Iată un screenshot random făcut la ora scrierii acestui articol:

Twitter RSS Reader

E timpul să redevenim umani, să ne întoarcem la lucrurile de bază: la conversaţie, la interacţiune.

Asta se aplică şi brand-urilor, nu numai utilizatorilor obişnuiţi. Vom avea cu toţii mai multe de câştigat. Vom trăi experienţe. E timpul să investim în comunicare, în adevăratul sens al cuvântului.

Nu trebuie să trecem în partea opusă. E ok să postezi şi link-uri, atât timp cât o faci într-un mod echilibrat, concentrându-te pe interacţiuni. Recunosc, din lipsă de timp şi din cauza obsesiei pentru content curation, postez des link-uri fără nici un touch personal. Voi lucra la asta

Mă voi implica, voi avea opinii, discuţii. Voi interacţiona, voi comunica şi voi înceta monologurile!

Sper că și voi!