Penguin 2.0: Nașterea Google AuthorRank şi Moartea Advertorialelor (video)

Nu am mai scris de ceva timp de SEO. În principiu, pentru că nu e aria mea de expertiză. Însă, în ultimul timp aud din ce în ce mai multe despre noul algoritm Google care urmează să fie implementat: Penguin 2.0. Totul a fost confirmat cu un tweet de-al lui Matt Cutts (anti spam guru pe la Google):

 

Ieri, acelaşi Matt Cutts a revenit cu un video dedicat explicând pe scurt schimbările în Penguin 2.0:

 

În principiu, acestea ar fi următoarele concluzii:

  • Penguin 2.0 va avea un impact mai mare asupra căutărilor decât versiunea precedentă.
  • Se vor lua măsuri împotriva site-urilor care folosesc advertoriale ca strategie de link building. Aici, Matt se referă, în mod direct la advertorialele care încalcă Quality Quidelines, transmiţând PageRank şi nefiind marcate, corespunzător, drept posturi plătite/sponsorizate.
  • Deasemenea, căutările recunoscute ca fiind exploatate de spammeri vor fi analizate şi modificate (ex: căutări pe cuvinte cheie din zona de adult sau asigurări).
  • Se va implementa o comunicare mai bună şi mai eficientă cu webmasterii ale căror pagini web au fost compromise de hackeri, oferindu-le acestora instrucţiuni clare în Webmaster Tools.
  • Google AuthorRank va intra în acţiune, astfel încât conţinutul creat de autori cu autoritate pe diferite nişe o să fie poziţionat mai sus în Google.
  • -În principiu, dacă ai creat conţinut de calitate şi l-ai optimizat pentru motoarele de căutare, nu ar trebui să-ţi faci griji.

Sincer, mă bucur. Mulţi specialişti SEO încearcă să se poziţioneze mai bine prin mici quick wins: advertoriale, link building etc., ignorând puterea conţinutului de calitate, scris de oameni cu autoritate. Însă, sper că, o dată cu Penguin 2.0, nu vom intra în era link building-ului realizat prin exploatarea Google AuthorRank-ului.

 

Voi ce părere aveţi? Vom vedea mai puţin advertoriale în blogosfera românească?

Dar de tricoul lui Matt Cutts ce ziceţi?