Penguin 2.0: Nașterea Google AuthorRank şi Moartea Advertorialelor (video)

Nu am mai scris de ceva timp de SEO. În principiu, pentru că nu e aria mea de expertiză. Însă, în ultimul timp aud din ce în ce mai multe despre noul algoritm Google care urmează să fie implementat: Penguin 2.0. Totul a fost confirmat cu un tweet de-al lui Matt Cutts (anti spam guru pe la Google):

 

Ieri, acelaşi Matt Cutts a revenit cu un video dedicat explicând pe scurt schimbările în Penguin 2.0:

 

În principiu, acestea ar fi următoarele concluzii:

  • Penguin 2.0 va avea un impact mai mare asupra căutărilor decât versiunea precedentă.
  • Se vor lua măsuri împotriva site-urilor care folosesc advertoriale ca strategie de link building. Aici, Matt se referă, în mod direct la advertorialele care încalcă Quality Quidelines, transmiţând PageRank şi nefiind marcate, corespunzător, drept posturi plătite/sponsorizate.
  • Deasemenea, căutările recunoscute ca fiind exploatate de spammeri vor fi analizate şi modificate (ex: căutări pe cuvinte cheie din zona de adult sau asigurări).
  • Se va implementa o comunicare mai bună şi mai eficientă cu webmasterii ale căror pagini web au fost compromise de hackeri, oferindu-le acestora instrucţiuni clare în Webmaster Tools.
  • Google AuthorRank va intra în acţiune, astfel încât conţinutul creat de autori cu autoritate pe diferite nişe o să fie poziţionat mai sus în Google.
  • -În principiu, dacă ai creat conţinut de calitate şi l-ai optimizat pentru motoarele de căutare, nu ar trebui să-ţi faci griji.

Sincer, mă bucur. Mulţi specialişti SEO încearcă să se poziţioneze mai bine prin mici quick wins: advertoriale, link building etc., ignorând puterea conţinutului de calitate, scris de oameni cu autoritate. Însă, sper că, o dată cu Penguin 2.0, nu vom intra în era link building-ului realizat prin exploatarea Google AuthorRank-ului.

 

Voi ce părere aveţi? Vom vedea mai puţin advertoriale în blogosfera românească?

Dar de tricoul lui Matt Cutts ce ziceţi?

  • Bun update-ul asta. Incepusem sa cred ca poti urca in SERP doar cu spam.

    • Nu-ți fă griji. Spamul nu va dispărea niciodată.

  • Cristian Florea

    Aproape că nu reuşeam să fiu atent la ce zice pentru că încercam să-mi găsesc răspunsuri pentru motivul purtării tricoului respectiv. :)) Nu ştiu ce voia să arate cu asta, dar cu siguranţă a atras atenţia.

    Cât despre schimbările Google, să vină! Iar în legătură cu advertorialele din blogosfera românească, puţini cred că sunt atenţi la SEO când plătesc un advertorial. Majoritatea ştiu că îi ajută în Google, dar nu urmăresc rezultatele aşa cum ar trebui.

    • Răspunsul lui: susțin proiectele open source și tricoul era singurul curat din dulap. :))

      Ar trebuie să fie atenți, altfel se vor trezi cu penalizări.

    • Dar advertorialele nu sunt numai pentru SEO. Cel putin nu pentru cei care le cumpara pe website-uri/blog-uri cu trafic mare. Pana la urma si asta e o forma de publicitate. In schimb, cu atatea modificari venite de la google, tot mai multi se vor indrepta catre alte surse de trafic. Singurii care vor fi afectati de aceste schimbari de algoritm sunt cei dependenti de traficul adus din google.

      • Mihai Aperghis

        Alin a precizat o chestie destul de importanta: “Se vor lua măsuri împotriva site-urilor care folosesc advertoriale ca strategie de link building.”

        Daca tu ai un profil “sanatos” de link-uri si cumperi cateva advertoriale pentru trafic si promovare, iar unele nu vor avea linkuri marcate ca nofollow, nu iti va zice nimeni nimic.

        Daca in schimb tu ai 100 de link-uri in total si urmatoarele 50 iti vor veni numai din advertoriale cu link-uri dofollow si exact match anchor text, atunci e destul de usor pentru Google sa-si dea seama ce incerci sa faci.

        Am dat doua exemple destul de extreme intr-adevar, dar exista o problema cu felul cum interpreteaza lumea tot ce spune Matt Cutts.

  • foarte interesant articolul,felicitari.

  • Pingback: Piata de publicitate online, ridicola: 22,6 mil. euro in 2012()

  • procesul de optimizare din RO e departe de a fi aliniat cu cel de afara in mare parte datorita cercului vicios compus din rollout-uri tarzii rezultate irelevante piata slaba specialisti putini. Tare mi-e teama ca acest Penguin 2.0 va crea panica, pe langa nevoia de oameni de SEO care sa “ajute ca mi-a disparut site-ul de pe prima pagina”. Va fi un rau necesar, si da, cei care au lucrat gri spre negru ar trebui sa se pregateasca cu explicatii 🙂

  • Pingback: Da-uri și NU-uri în optimizarea pentru motoarele de căutare în 2013 - Marius Sescu()

  • Pingback: Stirile din Coconul Online – 13 – 20 Mai | Butterfly Media Group Blog()

  • vali

    O mare bucurie pentru cei ce fac link building negativ concurentei…va fi mult mai usor de “lucrat pe la spate”.Sunt detui care fac asa ceva…isi freaca mainele de bucurie.