Despre Importanţa Cifrelor în Social Media (pro sau contra?)

Acum ceva timp, Gary Vaynerchuk publica acest articol în care vorbea despre lipsa de importanță a cifrelor în Social Media. Exagerează sau nu? Rolul meu aici este de a vă crea un context şi pentru a vă oferi păreri pro şi contra. Concluziile le trageţi voi şi le puteţi dezbate în comentarii.

Pro sau Contra Cifre Social Media

Sursa foto: Beautiful brown girl thinking via Shutterstock

Revenind, Gary îşi porneşte discursul de la un studiu de caz în care un client British Airways a făcut mult buzz pe Twitter, fiind nemulţumit de serviciile companiei aeriene. Ceea ce e interesant în acest caz e că respectivul client avea doar 6 followeri. În articolul original în care se descrie întâmplarea, un oarecare CEO face următoarea afirmaţie:

With someone with six followers who’s on Twitter and who makes a nasty tweet, it’s completely irrelevant.

Pornind de la această afirmaţie, Gary face o adevărată reprezentaţie explicând importanța word of mouth indiferent de mărimea comunităţii, cu teorii de genul:

Ok, so you have six followers: Sally, Jimmy, Bobby, Yacko, Wacko, and Dot. You tweet ouţ that you hate British Airways. One of those six “completely irrelevant” followers retweets you — not exactly sure how six human beings can be irrelevant, but that’s a different story for a different day. Şo anyway, Sally retweets this, and she has 39 followers, which is probably still “irrelevant” by our friend’s point of view. Now let’s say one of those 39 people happens to be her friend from college… who happens to be a showrunner on The Today Show. What if that happens? What if that showrunner brings the story to the producers and all of a sudden you’re leading off the next episode of The Today Show?

Pentru a înţelege mai bine teoria lui, vizionaţi asta:

În cealalalta tabără, îl avem pe Jordan Cooper, un tip care foloseşte cuvântul Fuck destul de des, dar care are argumente valide.

El vorbeşte despre exagerarea impactului oricărui tweet, despre raritatea acestor evenimente şi despre puterea cifrelor. Totul se rezumă la cifre. Oare merită să triplezi investiţia într-un departament de Social Media doar pentru a controla toate reacţiile legate de brand-ul sau produsul tău?

Trăim într-o lume în care oricărui business owner îi este frică de plângeri şi investesc cât pot de mult pentru a le rezolva, dând naştere escrocilor. Poate ar trebui să fie mai cerebrali:

As with anything, you should devote resources în proportion to the value you receive from doing so. If isn’t net positive, then what does it matter? Fuck ’em.

Pentru o imagine completă, ascultaţi cele 9 minute de podcast. Merită:

 

Poziţia mea

Amândoi exagerează. Unul e prea visător, celălalt prea pragmatic. Personal, cred că Jordan are mai multe puncte valide decât Gary. Până la urmă, totul se rezumă la business.

 

Acum că v-am creat contextul, voi ce credeţi?

  • Adevărul e undeva la mijloc.

    Gary vine cu niște scenarii un pic nerealiste, dar până la urmă totul se reduce la probabilități. E posibil să pornească o situație de criză de la un tweet dat de pe un cont cu 6 followers, dar cât de des se întâmplă asta?

    Și Jordan exagerează, nu sunt de acord că dacă unele probleme nu îți afectează veniturile să rămâi inert fără să iei măsuri, însă per ansamblu e mai realist decât Gary.

    PS Cred că ai schimbat un pic sensul a ceea ce zicea Gary, el se referea la numărul de urmăritori nu la cifre în general.