Problema Marketingului pe Social Media şi o Posibilă Soluţie (video)

Long time, no see. Mă întorc pe blog cu o mică iniţiativă de dezbatere despre o problemă care privește pe oricine face marketing pe Social Media.
 

Problema

Nu cred că e o noutate pentru cineva că reach-ul pe Social Media (şi, în special, pe Facebook) s-a dus la vale. Chiar şi pentru cei ce nu lucrează în zone adiacente marketingului pe Social Media. Corect?

Hai să facem o paralelă simplă. În email marketing, ai un număr de abonaţi cărora le trimiţi mailuri. Toţi abonaţii primesc acel email. Ai un reach garantat şi asigurat, de fiecare dată. Pe Facebook, ai 1500 de fani. Postezi o bucată de conţinut… Ce reach ai? Poate să fie oricât. 10%? 5%? 2%? Chiar şi 0,25%:

Facebook Reach Negarantat

Aceeasta situaţie poate apărea pe orice reţea socială. Indiferent că vorbim de Twitter, Google Plus sau Linkedin. Motivele sunt multiple. Nu vom intra în detalii acum.

Problema marketingului pe Social Media este LIPSA UNUI REACH GARANTAT/RELIABLE.

 

Soluţia

Pe Convince and Convert, blogul unuia dintre specialiştii mei favoriţi în zona asta, Jay Baer intră în detaliile problemei şi încearcă să vină şi cu o soluţie:

I believe it’s time to set aside the rifle, and grab the shotgun.

Din nefericire, toate prelegerile specialiştilor (myself included) prin care se predica focusul doar pe CALITATE sunt inutile şi total irealiste. Trebuie să ne adaptăm. Degeaba investeşti tot ce poţi în calitate, dacă doar 5% dintre fanii tăi va vedea acel conţinut. Hai, maxim o medie de 10-15% dacă posturile sunt extraordinare şi au o rată de engagement ieşită din comun.

Soluţia e mărirea volumului şi a frecvenţei. Un mesaj trebuie repetat strategic pe cât mai multe reţele sociale şi de mai multe ori în cadrul unei reţele. Astfel, măreşti reach-ul şi numărul de puncte de contact cu fanii. Cu cât mesajul este mai bine şi mai des transmis, cu atât cresc şansele ca o plajă cât mai mare de fani să vadă acel mesaj.

Partea proastă? E evident. SPAMUL. Dar Jay consideră că numărul celor care se vor simţi agasaţi va fi insignifiant, având în vedere reach-ul foarte limitat pe care ţi-l asigură deja reţelele sociale. E o chestiune de matematică simplă.

Pentru a înţelege mai bine tot, vă invit să vă rezervaţi 30 min din timp pentru a urmări video-ul următor:

 

Voi ce credeţi? Ar trebui să aruncăm cu roşii în Jay? Sau e mărirea volumului şi a frecvenţei o soluţie realistă şi un rău necesar?

Tags