Resurse Inbound Marketing

Pentru că nu toți ne naștem învățați și pentru toți cei care doresc să pornească pe acest drum al inbound marketing-ului, iată o listă de puncte de plecare, de resurse pe care le folosesc. Țin să menționez că Inbound Marketing-ul este o știință destul de efemeră. Bineînțeles, trebuie să ai niște cunoștințe de bază. În rest, trebuie să fii la zi cu tot ce se întâmplă în industrie: știri, trend-uri.

 

1. Inbound Marketing University

Nu vă luați după nume. Sunt, de fapt, niște webinare, e-book-uri și slide-uri oferite gratis de cei de la Hubspot, oferindu-ți informații de bază cu ajutorul unor profesori precum Ann Handley (MarketingProfs), David Meerman, Rand Fishkin (Seomoz), Chris Brogan, Avinash Kaushik, Dan Zarella, Guy Kawasaki și alții. La sfârșit, poți obține o certificare de “Inbound Marketing Specialist”. Nu e recunoscută (educațional vorbind), dar arată bine la CV, cum m-am convins eu însumi ulterior.

Din păcate, cursul este închis acum, dar puteți urmări video-urile aici: http://www.hubspot.com/inbound-marketing-university/

 

2. Inbound.org

După cum ziceam și mai sus, una din condițiile majore pentru a fi un specialist bun in Inbound Marketing este să fii la curent cu tot ce e nou și important. Inbound.org este un agregator de link-uri (în genul Hackernews) construit de către Rand de la Seomoz și Dharmesh de la Hubspot, exclusiv pentru nișa asta. Pentru mine, acest site s-a dovedi de multe ori o adevărată mină de aur.

 

3. Bloguri de specialitate

Cele mai citite de mine ar fi MarketingLand, eMarketer, Brian Solis, BlueGlass, Seomoz, SimplyZesty, Chris Brogan, Kikolani, Search Engine Land, Social Fresh și lista poate continua. Pentru a vă ușura munca, abonați-vă la următorul feed (127 de bloguri și site-uri de specialitate): http://bit.ly/IM_Feed

 

4. Udemy

Azi dimineață (cu ajutorul lui Eric Schwartzman, am descoperit udemy.com, o platformă online de teaching unde diferiți experți au cursuri video. Interesante, dintre cele gratis, mi s-au părut:
SEO Tips and Tricks with SEOmozFacebook for Business, Getting Started with Google Analytics și altele. Vă laș pe voi să explorați.

 

5. Social Media

Deasemenea, e imperativ să urmăriți ce au de spus pe Social Media influencerii din domeniu. Astfel am creat o listă pe Twitter și una pe Google Plus cu cei mai importanți specialiști în Inbound Marketing.

Vizual vorbind, încerc să filtrez tot ce ține de domeniu pe acest board pe Pinterest.

 

6. Local

Din păcate, la noi, numeri pe degete numărul de site-uri/bloguri dedicate. Din păcate, majoritatea amestecă blogging-ul personal cu cel de specialitate. Însă sunt câteva de calitate și dedicate nișei precum:

 

Vreți să recomandați și alte resurse? Nu ezitați. The comment box is all yours. 🙂