Social Media Marketing: Mai mult decât niște Like-uri (Studiu)

În primul rând, mă simt dator să vă cer scuze pentru pauza de aproape 2 luni (fără o săptămână), în care nu am mai scris pe blog. Motive? New job la Bitdefender unde am plăcerea să lucrez cu profesioniști precum Alex, Rudi, Ligia, Cătălin etc.; nuntă și luna de miere.

Revenind la subiect, de curând, cei de la Comscore, în colaborare cu Facebook, au scos la download un studiu legat de marketing-ul pe rețele sociale.

Studiul reliefează importanța engagement-ului și a distribuirii de conținut relevant pentru fani. Deasemenea, pagina de Facebook rămâne cea mai importantă platformă socială pentru un brand. Pentru mulți consumatori, când e vorba de research, primul loc unde se documentează e Facebook. Astfel, pagina de Facebook poate o avea o influență majoră în procesul de fidelizare sau generare de noi clienți.

De exemplu, Skittles, a avut 23.000 de vizitatori unici pe site-ul companiei în Martie 2012, în timp ce pagina lor de Facebook a atras un număr de 14 ori mai mare de vizitatori: 320.000.

Observând asta, ne dăm seama de importanța crescândă a prezenței pe Social Media pentru un brand. Planificarea acestei prezențe este totul!

Functionare Social Media

 

Cum puteți observa mai sus, primul pas pentru un brand e să se asigure că apare în News Feed-ul fanilor. Cu toții cunoaștem importanța EdgeRank-ului  și trebuie să învățam să folosim algoritm în favoarea brand-ului: engagement. Implicit, folosind Sponsored Stories, amplificarea conținutului crește de 81x.

 

Ca o părere personală, acest studiu este subiectiv și promovează foarte mult advertising-ul pe Facebook, deși există multe păreri contradictorii în privința asta: vezi cazul General Motors.

Totuși, o să va las să trageți concluziile proprii după ce o să downloadați și citiți studiul.

Sunteți invitați sa vi le spuneți în comentarii.