Social Media Marketing: Mai mult decât niște Like-uri (Studiu)

În primul rând, mă simt dator să vă cer scuze pentru pauza de aproape 2 luni (fără o săptămână), în care nu am mai scris pe blog. Motive? New job la Bitdefender unde am plăcerea să lucrez cu profesioniști precum Alex, Rudi, Ligia, Cătălin etc.; nuntă și luna de miere.

Revenind la subiect, de curând, cei de la Comscore, în colaborare cu Facebook, au scos la download un studiu legat de marketing-ul pe rețele sociale.

Studiul reliefează importanța engagement-ului și a distribuirii de conținut relevant pentru fani. Deasemenea, pagina de Facebook rămâne cea mai importantă platformă socială pentru un brand. Pentru mulți consumatori, când e vorba de research, primul loc unde se documentează e Facebook. Astfel, pagina de Facebook poate o avea o influență majoră în procesul de fidelizare sau generare de noi clienți.

De exemplu, Skittles, a avut 23.000 de vizitatori unici pe site-ul companiei în Martie 2012, în timp ce pagina lor de Facebook a atras un număr de 14 ori mai mare de vizitatori: 320.000.

Observând asta, ne dăm seama de importanța crescândă a prezenței pe Social Media pentru un brand. Planificarea acestei prezențe este totul!

Functionare Social Media

 

Cum puteți observa mai sus, primul pas pentru un brand e să se asigure că apare în News Feed-ul fanilor. Cu toții cunoaștem importanța EdgeRank-ului  și trebuie să învățam să folosim algoritm în favoarea brand-ului: engagement. Implicit, folosind Sponsored Stories, amplificarea conținutului crește de 81x.

 

Ca o părere personală, acest studiu este subiectiv și promovează foarte mult advertising-ul pe Facebook, deși există multe păreri contradictorii în privința asta: vezi cazul General Motors.

Totuși, o să va las să trageți concluziile proprii după ce o să downloadați și citiți studiul.

Sunteți invitați sa vi le spuneți în comentarii.

  • Salut Alin! Foarte adevarat ce spui insa din pacate in marketingul digital din RO, si nu numai in cel digital, sunt prea putini strategi. Suntem dominati de heirupisme declansate de panica creata de actiuni ale concurentei. Si uite asa apar greselile, spam-ul, flood-ul, etc. Probabil ca tine si de lipsa de educatie de specialitate dar cred ca cel mai mult conteaza modul in care este privit social media marketingul. Focusul este mai multe pe rezultate decat pe modul in care se pot obtine acestea iar cuvintele cheie sunt: simplu, accesibil si ieftin. Eficienta devine in astfel de situatii relativa!

    • Intr-adevar Adrian, lipsa de viziune pe termen lung e o mare problema in Romania, iar Social Media e vazuta mai mult ca o platforma de PR pe care-ti pui ultimele oferte si release-uri de produse (un exemplu elocvent:
      https://twitter.com/#!/ASUSROMANIA/). SMM-ul e mult mai mult decat atat.

  • MadMike

    Bine ca stiu pe cine sa blamez cand nu se actualizeaza Total Security-ul 🙂 Felicitari Alin, de la un utilizator BitDefender din 2006, si care culmea, mai e si multumit (Sa-mi pui o pila).

    Succes!

  • eficienta marketing-ului pe facebook tine foarte mult de “vocea” marketer-ului si de modul in care reuseste sa capteze atentia multimii.

    Vreau sa share-uiesc o resursa, un ghid despre Facebook Marketing: Facebook Marketing and Best Practices Guide

  • Pingback: Ai o afacere şi crezi că ştii Social Media Marketing? Mai gândeşte-te! - Inbound Marketing Blog()