Studiu despre Angajaţii și Salariile din Industria Social Media

Aşa cum povesteam ieri, Webstock s-a dovedit o sursă de inspiraţie pentru mulţi participanţi, atât din punct de vedere a informaţiei obţinute de la speakeri, cât şi în ceea ce priveşte beneficiile networking-ului.

Personal, am fost foarte curios să aud rezultatele studiului State of Social Media Employment, realizat de Evensys şi PortalHR. Astfel, când a venit rândul Mădălinei Uceanu să prezinte rezultatele studiului am ţinut să fiu prezent în sală. Iată la ce am avut plăcerea să asist:

 
Iată câteva concluzii şi informaţii interesante:

Analiza a fost realizată doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:

 

     

  • nivelul salariilor în 2013 faţă de 2012 a rămas constant, lucru care este pozitiv în contextul în care există în continuare specializări pe piaţa forţei de muncă pentru care nivelul salarial a scăzut în continuare.
  • Experienţa face o diferenţă, specialiştii cu peste 2 ani de experienţă în zona de Social Media au diferenţe semnificative faţă de cei proaspăt intraţi în această industrie.
  • Există mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirmă posibilă dezvoltare viitoare.

 

 

Câteva dintre cifrele care credem că sunt relevante:

 

     

  • Majoritatea specialiştilor care activează în Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie titlul de Social Media Specialist (13%)
  • Specializările care par să ducă către o carieră în Social Media sunt PR (15%) sau presa (11%)
  • Departamentele din care tind să facă parte aceste responsabilităţi sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde există)
  • Salariul mediu lunar (raportat la numărul total de participanţi) este de 660 Euro net, în timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist 603 Euro, Online Manager 775 Euro
  • Pentru poziţia de Social Media Manager, media salariala urca la 1000 E pentru cei care au peste 2 ani de experienţă în domeniu
  • Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit între 2000 şi 4000 Euro, în timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist câştiga între 500 şi 1000 de euro
  • Datele provenite de la companii confirma nivele între 600 şi 900 Euro net pentru poziţia de Social media Manager, respectiv 450 – 900 Euro net pentru Social Media Specialist

Concluziile mele

  • Interesant, există un interes crescut pentru rapoarte. Observăm, astfel, o maturizare a pieţei de Social Media şi a atitudinii faţă de această zonă. Este un canal care, ca oricare altul, trebuie să-şi dovedească ROI-ul.
  • Pe de altă parte, există o tendinţă greşită a apariţiei de specialişti în Social Media cu background în PR sau presa. Din experienţa mea, adevăraţii profesioniştii din zona aceasta vin din zona de marketing sau customer support. Le este mult mai uşor să se adapteze.
  • În ceea ce priveşte salariile, mi-ar fi plăcut să ştiu ce diferenţe există între agenţii şi companii de tip client. În rest, salariile mi se par sub aşteptări. Dar, având în vedere multitudinea de specialişti sau manageri care sunt angajaţi doar pentru a fi postaci pe Facebook, nu putem avea pretenţii. Sper că media salariilor profesioniştilor adevăraţi care folosesc Social Media ca un adevărat tool de marketing (lead generation & nurturing, fidelizare), de costumer support, de comunicare, de community management, de R&D, de HR etc., este mult mai mare. Impactul Social Media asupra unui business este mult mai mare decât cred majoritatea companiilor locale.

 

Care e părerea voastră? Cum vi se par salariile?