Cum să testaţi Cover Photo-ul pentru a vedea dacă respectaţi Noile Reguli Facebook?

În caz că nu ştiaţi, s-a dat liber la promovarea în cover photos pe Facebook printre altele. De fapt, cei de la Facebook au modificat stricteţea TOS-ului în ceea ce priveşte modul în care brand-urile se pot promova folosind Cover Photos. Schimbările sunt drastice:

 

Reguli vechi

All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can’t be deceptive, misleading, or infringe on anyone else’s copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines.

Covers may not include:

– images with more than 20% text;
– price or purchase information, such as “40% off” or “Download it on socialmusic.com”;
– contact information such as website address, email, mailing address, or information that should go in your Page’s “About” section;
– references to Facebook features or actions, such as “Like” or “Share” or any arrow pointing from the cover photo to any of these features; or calls to action, such as “Get it now” or “Tell your friends.”

 

Reguli noi

All covers are public. This means that anyone who visits your Page will be able to see your cover. Covers can’t be deceptive, misleading, or infringe on anyone else’s copyright. You may not encourage people to upload your cover to their personal timelines. Covers may not include images with more than 20% text.

Practic, singura restricţie care a rămas activă e limitarea cantităţii de text din Cover Photo la 20%. Dar ce algoritm foloseşte Facebook în calcularea acestei limite? Neoficial, Facebook aplică un filtru tip grila pe poză, împărţind imaginea în 25 de dreptunghiuri egale. Dacă mai mult de 5 din acestea conţin text, încalci regula.

 

Cum puteţi testa dacă încălcaţi această regulă?

Ei bine, am găsit un tool foarte interesant pentru a vă testa imaginea într-un mod rapid şi automat. E de ajuns să introduceţi ID-ul paginii şi să apăsaţi pe load Cover Photo, selectând ulterior zonele cu text.

Aţi testat Cover Photo-ul? Îndepliniţi condiţiile Facebook?