Cum identifici paginile ce au conținut slab? (Tool)

Identificare Conținut Slab pentru Google

Google 的貼牌冰箱(Google refrigerator) (Photo credit: Aray Chen)

În caz că nu știați, potrivit unui post de pe blog-ul oficial al Google Webmaster, paginile ce au conținut slab pot afecta, în mod direct, poziția site-ului in Google Search:

One other specific piece of guidance we’ve offered is that low-quality content on some parts of a website can impact the whole site’s rankings, and thus removing low quality pages, merging or improving the content of individual shallow pages into more useful pages, or moving low quality pages to a different domain could eventually help the rankings of your higher-quality content.”

Dar cum afli care sunt acele pagini? Cum le identifică Google? Multi specialiști SEO și-au pus intrebarea asta in ultimul an. Astfel, unul dintre ei, și anume Jim Westergren, a găsit un “loophole” în algoritmul Google și, folosindu-se de el, a construit un tool: WebTaker.

După introducerea url-ului, tool-ul (web-based) îți va returna o listă de link-uri ce au conținut de proastă calitate. De acolo, e decizia ta ce faci cu ele: redirect 301, update de conținut, canonical link, blocarea indexării lor din robots.txt etc.

Ai folosit tool-ul? Ai identificat paginile ce au conținut slab? Ce soluții de rezolvare a problemei ai folosit?