Consecințele Goanei după Conținut: Zgomotul și Bullshit-ul (video)

Suntem inundaţi de informaţie din toate părţile şi de toate tipurile. Ştiai că 90% din tot ce înseamnă “date” a fost creat în ultimii 2 ani (sursa)? Dar problema nu stă în cantitatea imensă de informaţie creată, ci în calitatea ei. E o problemă reală şi îngrijorătoare, mai ales în ceea ce priveşte marketingul de conţinut, aşa cum am mai explicat.

Iată câteva statistici pentru a realiza la ce mă refer când vorbesc de imensitate:

  • 10% din toate cărţile apărute în istoria omenirii, au fost publicate în 2012. (sursa)
  • 300 de milioane de fotografii sunt urcate zilnic pe Facebook (sursa)
  • S-au realizat 3.800.000.000.000 de fotografii până în prezent (sursa)
  • În fiecare minut, sunt urcate 78 de ore de material video pe Youtube.
  • 144.800.000.000 email-uri sunt trimise zilnic. (sursa)
  • Aproape 500.000 de post-uri în WordPress sunt publicate zilnic.
  • 4.000.000.000 de update-uri zilnice pe Facebook.

Ameţitor, nu? Pentru cine creăm atât de mult conţinut, având în vedere că doar o treime din populaţia globală are acces la internet? De fapt, întrebarea e cum reuşim să creăm cantitatea asta uriaşă de informaţie? Răspunsul: De fapt, nu o facem! Da, aţi citit bine. Maxim 10% dintre noi suntem creatori de conţinut, restul e bullshit, zgomot inutil.

Zgomotul în conținut

Creăm conţinut inutil, superficial, fals. Suntem prinşi în mrejele jargonului, incredibilului, oportunismului, spamului şi a publicităţii. Revelaţia lui Sturgeon a devenit o realitate. Ieri, am descoperit o prezentare genială al unui oarecare Brad Forst unde o să găsiţi şi informaţiile prezentate mai sus:

Cum evităm capcana creării de zgomot?

  • Pricepere.
  • Focus.
  • Filtrare.
  • Respectă consumatorul şi pe tine însuţi.
  • Originalitatea.
  • Pasiune.

Nu o să stau să dezvolt fiecare pas în pare. Pentru asta, vă recomand următoarea prezentare video:

 

De reţinut

Lumea a început să devină imună la bullshit. Dovezi: Adblock Plus, Flipboard, site-urile de torente, Readability, Instapaper. Lumea e nevoită să filtreze informaţia, iar creatorul va trebui să iasă în faţă prin muncă şi nu prin tactici de content marketing grey / black hat.

Cut the Bullshit & Get to Work!!!